دشمن ما همینجا است

خامنه ای روز دوشنبه ١٩ اردیبهشت گفته است: “کارگران در صف مقدم مقابله با سیاست دشمن برای از کار انداختن تولید کشور ایستادند”. “از روزهای اول انقلاب تحریکات کارگری شروع شد؛ تا امروز هم وجود دارد. جامعه‌ کارگری، بینی اینها را که قصد داشتند جامعه‌ کارگری را تابلو و نشانه‌ اعتراضات مردمی قرار بدهند به خاک مالید و در مقابل اینها ایستاد. در این اعتراضها هم همیشه کارگران مرز خودشان را با دشمن مشخص کردند. نگذاشتند دشمن از اعتراض به حق اینها استفاده کند.”

خامنه ای به روی خود نمیاورد که یک شعار محوری کارگران و معلمان و دیگر مردم زحمتش در سالهای اخیر «دشمن ما همینجا است» بوده است. هم جمهوری اسلامی میداند که دشمن اصلی اش همینجا است یعنی کارگران و اکثریت عظیم مردم و هم کارگران و مردم میدانند که دشمن اصلی کجا است. خامنه ای به روی خودش نمیاورد که از ابتدای سر کار آمدن سرکوب کارگران و شوراهایشان را شروع کرد، فعالین کارگری را به زندان انداخت، دم و دستگاه جاسوسی و حراست را در کارخانه ها برپا کرد تا بتواند وحشی ترین نظام سرمایه داری را حاکم کند و کارگران را وحشیانه استثمار کند.

خامنه ای در این سخنرانی همچنین گفته است: “نگاه اسلام به «کارگر» و موضوع «کار» برخلاف نگاه استثماریِ نظام سرمایه‌داری و نگاه شعاریِ نظامِ فروپاشیده کمونیستی، قدرشناسانه و ارزش‌مدارانه است و بر همین اساس است که پیامبر اسلام بر دستان کارگر بوسه می‌زنند”.

کارگران بخوبی با این نگاه قدرشناسانه اسلام و حکومت و آیت الله های میلیاردر ۴۰ سال آشنا هستند. بنابراین صحبت های خامنه ای برای فریب کارگران نیست. این صحبت ها امروز حتی یک نفر از نیروهای سرکوبش را هم تحت تاثیر قرار نمیدهد. این صحبت ها یک هذیان است. این قدرت اعتراض کارگران و نقش تعیین کننده آنها در شرایط کنونی است که خامنه ای، بعنوان منفورترین عنصر حکومت، را به هذیان انداخته است.

حکومتی که محور سیاست هایش حفظ نظام و کابوسش انقلاب و قیام کارگران و مردم گرسنه و رشد فزاینده ایده های برابری طلبانه و کمونیستی است، هر روز این فشار و آینده سیاه خود را میبیند و عکس العملی از سر استیصال نشان میدهد. طبقه کارگر قدم به قدم دارد خود را متحدتر و متشکل تر میکند و پرچم رهایی جامعه را برافراشته تر میکند. نه این مزخرفات و نه تهدیدها و سرکوبها جلو این روند را نخواهد گرفت.

اینرا هم بخوانید

پارلمان آلمان بسته امنیتی برای تشدید سیاست‌های مهاجرتی را تصویب کرد

پارلمان آلمان روز جمعه ۱۸ اکتبر، بسته امنیتی احزاب ائتلاف حکومتی (حزب سوسیال دموکرات SPD، حزب سبزها …