دعوت از علیرضا آوایی وزیر دادگستری جمهوری اسلامی برای سخنرانی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل محکوم بوده و باید فورا پس گرفته شود!

علیرضا آوایی وزیر دادگستری جمهوری اسلامی، از عاملان و سازمان دهندگان کشتارها و قتل عام های زندانیان سیاسی در دهه 60 به نشست سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو دعوت شده و قرار است در این نشست سخنرانی نماید.وی از مسئولان اعدام های دهه 60 و رئیس زندانهای حکومت در استان خوزستان بوده و در دزفول شخصا در محاکمه و صدور احکام اعدام دستگیرشدگان دست داشته است.وی از همکاران نزدیک « کمیته مرگ» تعیین شده  از طرف خمینی برای قتل عام های زندانیان سیاسی در دهه 60 در استان خوزستان بوده است.

مقامات دولت سوئیس و سازمان ملل در توضیح دعوت از آوایی جنایتکارتوجیهات بی شرمانه و تهوع آوری آورده اند. ایزابل هرکومر یکی از سخنگویان وزارت اقتصاد سوئیس در دفاع از این دعوت گفته است:”که علیرضا آوایی می‌تواند صرفنظر از تحریم‌های مالی، بدون هیچ محدودیتی در کنفرانس سازمان ملل شرکت کند.وی گفته حتی اگر تحریم‌های شدیدتری علیه آوایی وجود داشته باشد، مقامات سوئیسی می‌توانند با قائل شدن استثنا، امکان مشارکت فرد تحریمی در یک کنفرانس بین‌المللی را فراهم کنند: «چنین استثنایی در اتحادیه اروپا هم وجود دارد».

رولاندو گومز یک سخنگوی سازمان ملل با وقاحت در توجیه دعوت از این جنایتکارگفته است: علیرضا آوایی در فهرست آن دسته از مقامات جمهوری اسلامی نیست که در شورای امنیت تحریم شده‌اند. در ایمیل این سخنگوی سازمان ملل آمده است: «ما از دولت‌ها برای سخنرانی دعوت نمی‌کنیم، بلکه دولت‌ها را به مشارکت ترغیب می‌کنیم تا صدایشان را بشنویم.»گومز گفته که ایران خودش درخواست سخنرانی در سطح عالی داشت: «ما هم پذیرفتیم و آنها وزیر را معرفی کردند».

دعوت ازآوایی وزیر دادگستری دولت روحانی و از سازماندهندگان قتل عام زندانیان سیاسی در دهه 60  یک دهن کجی آشکار شورای حقوق بشر سازمان ملل و دولت سوئیس به مبارزات مردم ایران برای رهایی از حکومت آدمکشان اسلامی و حمایت علنی وآشکار ازجنایات حکومت ایران می باشد. حکومتی که آوایی در آن در مقام وزارت دادگستری قرارداد، در چند هفته اخیر تظاهرات مردم برعلیه حکومت را سرکوب و هزارن نفر را دستگیر کرده است. دهها زن مخالف حجاب اجباری را دستگیر و به زندان انداخته است.

دعوت از این جنایتکار و دادن تریبون به نماینده حکومت آدمکشان اسلامی محکوم است. مقامات دولت سوئیس و شورای حقوق بشر سازمان ملل باید فورا و بی برو برگرد این دعوت را پس بگیرند. این تصمیم سازمان ملل و دولت سوئیس مورد نفرت و خشم و انزجار مردم ایران می باشد.مخالفان جمهوری اسلامی و بازماندگان قتل عام های دهه 60 بدون شک ساکت ننشسته و دست به اعتراض خواهند زد.

علیرضا آوایی کیست؟

با انتخاب روحانی آوایی به مقام وزارت دادگستری جمهوری اسلامی منصوب شده است. آوایی بارها از طرف نهادهای حقوق بشر سازمان ملل به نقض حکومت بشرو دست داشتن در اعدام های دهه 60 قرار محکوم شده است. از جمله در گزارشات گالین دوپل نماینده این سازمان در مورد حقوق بشر در ایران، وی در ردیف متهمان نقض حقوق بشر قرار داشته است. اعتراض و مبارزه بازماندگان قتل عام زندانیان سیاسی در دهه 60 و دست داشتن آوایی در این جنایات، بالاخره اتحادیه اروپا را مجبور کرد نام وی را در لیست تحریمها قرار بدهد.

سمت هایی که این جنایتکار در طول سه دهه گذشته در جمهوری اسلامی داشته است. وی از سال 57 در دم و دستگاه آدمکشی حکومت در مقامات رده بالا قرار داشته است به شرح زیر می باشد:دادستان عمومی و انقلاب دزفول ۱۳۵۸،دادستان عمومی و انقلاب اهواز ۱۳۶۷،رئیس کل دادگستری استان لرستان ۱۳۷۳،رئیس کل دادگستری استان مرکزی ۱۳۷۷،رئیس کل دادگستری استان اصفهان ۱۳۸۱،رئیس کل دادگستری استان تهران ۱۳۸۴–۱۳۹۳،قاضی دیوان عالی کشور ۱۳۹۳،معاون وزیر کشور ، رئیس دفتر بازرسی ویژه روحانی ۱۳۹۵ تا کنون! برگرفته از ویکی پدیا

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%DB%8C%D8%AF_%D8%B9%D9%84%DB%8C%D8%B1%D8%B6%D8%A7_%D8%A2%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C

 

محمد شکوهی

4 اسفند 1396، 23 فوریه 2018

اینرا هم بخوانید

اعتصاب هزاران کارگر پروژه ای بر شدت گرداب بلعنده حکومت می افزاید- مهران محبی

معرکه گیری های انتخاباتی جنایتکاران و دزدان برای جلب و جذب یک عده ای هر …