دفاع مقام شهرداری تهران از”زنانه مردانه” کردن پارکها، سیاست ضد زن و تفکیک جنسیتی رژیم را باید در هم شکست

مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران به همشهری‌آنلاین گفته است: «بانوان در پارک مادر و کودک با پوشش عادی و حجاب حضور خواهند داشت. بنابراین پارک مادر و کودک به گونه‌ای محصور نمی‌شود که دید نداشته باشد. ‌این قسمت بوستان دارای این ویژگی است که اگر بانوان بخواهند ورزشی انجام دهند و از وسیله‌های ورزشی استفاده کنند،‌ هیچ معذوریتی نخواهند داشت.»

روزنه:جداسازی و حصار کشی در پارکها به بهانه” تامین امنیت زنان”، طرح تفکیک جنسیتی و سیاست ضد زن جمهوری اسلامی است که در برخی از شهرها در حال اجرا می باشد. موضوع حصارکشی در پارکها با واکنش های متعدد و مخالفت مردم در مدیای اجتماعی روبرو شده است. حصارکشی پارکها، زنانه و مردانه کردن پارکها، طرح تفکیک جنسیتی و ضدزن و در ادامه تلاش ها و تقلاهای حکومت برای ایجاد محدودیت برای زنان در زندگی اجتماعی است. مبارزات زنان علیه حجاب اسلامی، قوانین و مقررات دینی و مذهبی حکومت، در سالهای اخیر عقب نشینی های بزرگی به حکومت اسلامی تحمیل کرده است. اعتراض، مقاومت و مبارزات زنان بر علیه کلیت نظام اسلامی، قدرتمند ترین و اجتماعی جنبش اعتراضی در ایران است. حکومت زیر ضرب و منگنه مبارزات زنان قرار دارد.

جامعه ایران از بی دین ترین جوامع خاورمیانه، و به این اعتبار جنبش رهایی همه زنان و مردم منطقه از شر اسلام، قوانین ضد زن و جمهوری اسلامی است. اعتراضات و مبارزات زنان یک بخش مهم این حرکت رهایی از قید مذهب و اسلام و تمام قوانین ضد زن بوده و به این اعتبار نقش و جایگاه برجسته و مهمی در جنبش سرنگونی و رهایی مردم ایران از شر حکومت اسلامی دارد. حکومت از حضور زنان ترس و وحشت دارد. در طول بیش از چهار دهه گذشته دهها طرح و مصوبه برای تحمیل بی حقوقی محض بر زنان تصویب و به اجرا گذاشته است که در نتیجه مقاومت و مبارزه جنبش زنان عملا شکست خورده است. طرح حصار کشی و جداسازی پارک ها هم تقلای بی ثمر حکومت برای تفکیک جنسیتی و ایجاد محدودیت بر زنان می باشد که با اعتراض و مبارزه زنان و مردم راه به جایی نخواهد برد. مردم باید بر علیه این سیاست کثیف حکومت دست به اعتراض زده و جلوی اجرای این طرح ها را بگیرند.

اینرا هم بخوانید

بیش از شش هزار همکار پیمانی پروژه ای نفت وارد اعتصاب شده اند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:بیش از شش هزار همکار پیمانی پروژه ای نفت وارد …