دلیل سیل گلستان، پر شدن سدهای «گلستان» و «وشمگیر»، لایروبی نکردن مصب رودخانه‌ها

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران: دلیل سیل گلستان، پر شدن سدهای «گلستان» و «وشمگیر»، لایروبی نکردن مصب رودخانه‌ها و محدود بودن خروجی آب به سمت دریا بود / ۱۰ هزار خانه در گلستان و ۶ هزار و ۵۰۰ واحد در مازندران خسارت دیدند / بجز خوزستان، وضع سایر استان‌های سیل زده با ثبات است

پر شدن سدهای”گلستان” و “وشمگیر”، لایروبی نکردن مصب رودخانه‌ها و محدود بودن خروجی آب به سمت دریا از جمله علت‌های وقوع سیل در مناطق مسکونی است.

وی در برنامه تیتر امشب وظیفه مدیریت بحران را پیشگیری اعلام کرد و گفت: مدیریت بحران کار یک دستگاه خاص نیست بلکه همه دستگاه‌های اجرایی کشور در زمان عادی باید در صدد پیشگیری از حوادث غیر مترقبه باشند.

پر شدن سد‌های “گلستان” و “وشمگیر”، لایروبی نکردن مصب رودخانه‌ها و محدود بودن خروجی آب به سمت دریا از جمله علت‌های وقوع سیل در مناطق مسکونی است.

او گفت: ۱۰ هزار مسکن در گلستان ارزیابی خسارت شد و بنیاد مسکن ماموریت بازسازی مسکن در گلستان را بر عهده دارد و در مازندران اولین تسهیلات مسکن به مردم سیل زده مازندران پرداخت شده است.

نجار با بیان اینکه برآورد‌های دقیق‌تر خسارات سیل، ممکن است رقم وام‌ها را افزایش دهد افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در بخش کشاورزی در دو استان گلستان و مازندران ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است..برگرفته از تسنیم

 

 

اینرا هم بخوانید

اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل درباره زمان برنامه‌ریزی برای حکومت آینده غزه

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید اسرائیل به برنامه‌ای «دقیق و شفاف» برای آینده نوار غزه نیاز …