دلیل نقض حکم اعدام شریفه محمدی چیست؟ منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۸۵۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

وکیل شریفه محمدی، از نقض حکم اعدام این فعال کارگری خبر داده است. امیر رئیسیان گفته است: “دیوان عالی کشور بعد از رسیدگی، حکم موکلم خانم شریفه محمدی را نقض و پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داد.”

شریفه محمدی که در زندان لاکان رشت به سر می‌برد، برای اتهام “بغی” مجرم شناخته شده و به اعدام محکوم شده بود. بغی در قانون مجازات اسلامی به معنای قیام مسلحانه علیه حکومت اسلامی است.

“قانوناً” این دیوان عالی کشور است که حکم اعدام شریفه محمدی را نقض و پرونده را برای رسیدگی مجدد به “شعبه هم عرض” ارجاع داده است. اما حقیقت این است که درعقب‌نشینی رژیم از این حکم  هزاران فعال جنبش علیه اعدام و چندین و چند نهاد بزرگ مبارزه علیه اعدام که یک جنبش جهانی علیه اعدام در ایران را سازمان می‌دهند و به‌پیش می‌برند، همراه با دخیل شدن نهادهای بین‌المللی و حتی دولت‌ها در فشارآوردن به رژیم  تأثیرگذار بوده‌اند. این پیشروی محصول کار هر انسان شریفی هست که حتی یک‌بار در مدیای اجتماعی یک عکس از شریفه منتشر کرده است یا اسمی از او بر زبان آورده و خواهان لغو اعدام و آزادی بی‌قید شرط این فعال سیاسی و تلاشگر جسور جنبش کارگری شده است.

باید این توان و قدرت فردی و جمعی خود را تماماً درک کنیم و به رسمیت بشناسیم و به هر آنکس که هنوز به این قدرت ما پی نبرده و جنبش علیه اعدام و مبارزه متشکل علیه جمهوری اسلامی نپیوسته، بگوییم که تنها قدرت متشکل ما مردم است که رژیم را در هم می‌شکند.

هدف همانا آزادی بی‌قیدوشرط شریفه محمدی است و همانطور که “کمپین حمایت از شریفه محمدی”، متشکل از گروهی از نزدیکان شریفه، در واکنش به این حکم گفته است: “تا لحظه‌ای که شریفه را بی‌قیدوشرط آزاد نکنند ما حسی از جنس شادی نخواهیم داشت و مستمراً، صریحاً و قاطع به مبارزه و سازماندهی برای آزادی شریفه ادامه خواهیم داد.”

عقب‌نشینی رژیم را تا آزادی بی‌قیدوشرط این فعال جسور و شجاع کارگری و فعال سیاسی ادامه می‌دهیم. راه پیروزی همین است. متشکل عمل‌کردن برای شکست حکومت اسلامی. متحد و متشکل عمل کنیم.

اینرا هم بخوانید

علیه اعدام از درون تا پشت دیوار بلند زندان‌ها – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۸۵۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …