ده‌ها کشته در حمله انتحاری در شهرالباب

با احتساب انفجارهای روز شنبه که در حمص تحت کنترل نیروهای بشار اسد اتفاق افتاد، میزان تلفات این دو روز به بالای ۸۰ تن می‌رسد.

این رخدادهای مرگبار در حالی است که، به گزارش خبرگزاری فرانسه، دور تازه از گفت‌وگوهای صلح میان حکومت اسد و اپوزیسیون سوریه که تحت لوای سازمان ملل در شهر ژنو سوئیس در جریان است هنوز به جایی نرسیده است.

آن طور که این خبرگزاری در گزارش خود می‌گوید، این گفت‌وگوهای تازه بیانگر چشم‌اندازی روشن و امیدوارکننده نیز نیستند.

اما هدف از انفجارهای روز شنبه دو پایگاه نیروهای امنیتی در شهر حمص عنوان و یکی از قربانیان آنها ژنرال حسن دَعبول، فرمانده اطلاعات ارتش در حمص و از نزدیکان بشار اسد، معرفی شده است.

جبهه النصره که به گروه فتح‌الشام تغییر نام داده مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت.

خبرگزاری فرانسه به نقل از گروه ناظر حقوق بشر سوریه که مقرش در لندن است و اخبار داخل سوریه را روزانه دنبال می‌کند تعداد کشته‌های روز شنبه را ۴۲ نفر اعلام کرده است.

با این حال استاندار حمص تعداد قربانیان این حادثه را ۳۰ نفر اعلام کرد.

این رخداد در حالی است که روز جمعه گذشته نیز انفجار دو خودوروی بمب‌گذاری‌شده در حوالی شهرکی در سوریه که ارتش ترکیه و اپوزیسیون سوریه به تازگی آن را از تصرف داعش خارج کرده‌اند، بیش از ۶۰ کشته بر جای گذاشت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه، ششم اسفند، به نقل از رسانه‌های ترکیه‌ گزارش داد در جریان حمله‌ای انتحاری که به گروه موسوم به «حکومت اسلامی» یا داعش نسبت داده می‌شود، یک خودرو بمب‌گذاری‌شده کنار یک مرکز امنیتی نیروهای اپوزیسیون سوریه در روستای سوسیان منفجر شد و ۶۰ نفر قربانی گرفت.

از سوی دیگر قرار است در شهر ژنو در سوئیس مذاکره‌کنندگانی از سوی حکومت سوریه و همین طور اپوزیسیون این کشور در روزهای شنبه و یک‌شنبه به پای میز مذاکره بروند و تحت داوری استافان دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل، برای بحران سوریه راهی بیابند.با این حال آن طور که از گزارش‌ها برمی‌آید، «به بروز گشایش در این مذاکرات امید اندکی هست».رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

پزشکان بدون مرز: وضعیت نوار غزه تبدیل به یک کابوس شده است

سازمان امدادرسانی پزشکان بدون مرز بار دیگر در حالی خواستار آتش‌بس در غزه شد که …