دو سندیکای واحد و هفت تپه صدور حکم ۴ سال زندان برای ریحانه انصاری‌نژاد را محکوم کردند

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه و سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه روز پنجشنبه پنجم مرداد، صدور حکم ۴ سال زندان برای ریحانه انصاری‌نژاد، کارگر بازنشسته و فعال کارگری، را «پرونده‌سازی و نخ‌نما» دانستند و آن را محکوم کردند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در بیانیه خود هرگونه پرونده سازی برای کارگران و فعالین کارگری از جمله خانم انصاری نژاد و معلمان را محکوم کرد و خواستار پایان دادن به این “پرونده سازی‌های نخ‌نما” شد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز با صدور بیانیه‌ای، حکم صادر شده برای ریحانه انصاری‌نژاد را بر اساس «گردش کار وزارت اطلاعات دانسته است که حتی به صورت نمایشی روال‌های مرسوم شان را رعایت نکردند.»

در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: «این قضیه تایید دیگری است که قاضی در این سیستم ناعادلانه فقط به عنوان ماشین امضاء کار می‌کند و هیچ استقلالی ندارد. مهم نیست که چه اسمی دارد یا در چه شعبه‌ای نشسته، بلکه به او دیکته شده است که چه حکمی در بی دادگاه ها بدهد.»

دادگاه انقلاب اسلامی تهران، ریحانه انصاری‌نژاد، فعال کارگری، را به چهار سال حبس محکوم کرده است.راضیه زیدی، وکیل خانم انصاری‌نژاد، روز پنجشنبه در گفتگو با پایگاه خبری «امتداد» اعلام کرد که موکلش علاوه بر این، به دو سال محرومیت از عضویت در احزاب سیاسی، دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها و همچنین دو سال ممنوع‌الخروجی نیز محکوم شده است.

این فعال کارگری در اردیبهشت‌ماه سال جاری به همراه چند تن دیگر از فعالان صنفی و مدنی به هنگام دیدار با خانواده محمد حبیبی، معلم زندانی، بازداشت شد.برگرفته از رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

بازداشت مریم زلکی معلم بازنشسته و همسر ایشان،احمدنوچیان معلم بازنشسته و محمدزمان کامروا فعال کارگری

🔴#اهواز:مریم زلکی معلم بازنشسته و همسر ایشان #احمدنوچیان معلم بازنشسته و #محمدزمان_کامروا فعال کارگری بازنشسته …