دولت سوئد از اتحادیه اروپا خواست سپاه را تروریستی اعلام کند – شهاب بهرامی

مندرج در ژورنال شماره ۸۶۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در پی حملات اخیر در نزدیکی سفارت اسرائیل، نخست‌وزیر سوئد گفت کشورش خواستار این است که اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را رسماً سازمان تروریستی اعلام کند. سرویس امنیتی سوئد و موساد می‌گویند تهران باندهای جنایتکار را برای حملات خشونت‌آمیز علیه منافع اسرائیل در سوئد به کار گرفته است.

بدین ترتیب تا به امروز دولت‌های پنج کشور اروپایی سپاه پاسداران را رسماً تروریست اعلام کرده‌اند، اما رأی هر ۲۷ عضو شورای اتحادیه اروپا برای نیل به این منظور لازم است. پارلمان اروپا دیماه ۱۴۰۲ همزمان با تظاهرات چندین هزارنفره ایرانیان مقیم اروپا جلو مقر این سازمان در استراسبورگ، با رأی قاطع، سپاه را یک گروه  تروریستی اعلام کرد، اما این تصمیم قدرت اجرائی نداشته و همچنانکه بالاتر اشاره شد نیل به این هدف نیازمند رأی هیئت وزیران دولت‌ها به‌اتفاق آرا است.

متأسفانه مماشات تا امروزِ رهبری اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی و چشم‌بستن بر تمامی جنایات این رژیم در داخل و خارج کشور، مانعی در پیشروی‌های سیاسی بیشترِ جنبش سرنگونی علیه جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی است.

چکیده و کنه این سیاست را در مصاحبه خبرنگار رادیو فردا که هفته گذشته با “پیتر استانو”  سخنگوی ارشد امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا انجام داد، به بهترین وجه می‌شود دید. دررابطه‌ با اینکه چرا هنوز با چنین رژیمی مماشات می‌کنید “پیتر استانو” می‌گوید ما با رژیم بحث می‌کنیم و برای تغییر رژیم مداخله نمی‌کنیم. طرفه اینجاست که سرنگونی دولت صدام و آوردن دوباره طالبان با هماهنگی کامل این آقایان با دولت آمریکا انجام پذیرفت. ایشان در جواب اینکه با توجه‌ به موشک‌باران اسرائیل و به آشوب کشاندن منطقه و کمک تسلیحاتی به روسیه علیه اوکراین و غیره فکر نمی‌کنید که باید سیاستان را تغییر داده و از جنازه فرجام دست بکشید؟ می‌گوید ما معتقدیم که هنوز می‌شود و باید فرجام را احیا نمود تا صلح! در منطقه برقرار شود!

با همه این سیاست‌ورزی‌های بی‌مایه و پوچ این جنبش سرنگونی زن زندگی آزادی است که حکم می‌راند و دولت‌ها را نهایتاً مجبور خواهد ساخت که حکومت اسلامی را بایکوت و سفارتخانه‌هایش را تعطیل کنند. پیش روی‌های تا کنونی مبنی بر تروریست اعلام‌کردن سپاه توسط چندین کشور اروپایی تازه آغاز راه در این مسیر است.

اینرا هم بخوانید

کار، کار خودشان است؟! شهاب بهرامی

مندرج در ژورنال شماره ۷۳۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …