دومین دیدار ترامپ و کیم در ویتنام

دومین دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در ویتنام

رادیو آلمان:دونالد ترامپ و کیم جونگ اون برای دومین بار در ویتنام با هم دیدار کردند. ترامپ آرزو کرد که این دیدار با “موفقیت بسیار” همراه شود و کیم ابراز امیدواری کرد که این بار “نتایج رضایت‌بخشی” از این دیدار حاصل گردد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شامگاه چهارشنبه (۲۷ فوریه /۸ اسفند) برای دومین بار در هانوی، پایتخت ویتنام با هم دیدار کردند. آن دو هشت ماه پیش در سنگاپور برای نخستین بار با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

ترامپ و کیم در آغاز این نشست با هم دست دادند. رهبر کره شمالی گفت بیشترین تلاش خود را خواهد کرد تا نتایجی که همه از این مذاکرات انتظار دارند حاصل شود. او افزود که پس از دیدار قبلی هر دو طرف به “تفکر بیشتر و تلاش و حوصله‌ای بیش از پیش” نیاز داشته‌اند.

ترامپ نیز گفت که انتظار دارد گفت‌وگوها با کیم “بسیار موفقیت‌آمیز” باشد.

پس از آغاز این نشست، قرار است رهبران دو کشور به مدت ۲۰ دقیقه در گفت‌وگویی دو نفره شرکت کنند و پس از آن نیز ضیافت شامی به مناسبت این دیدار برپا خواهد شد. گفت‌وگوهای اصلی برای روز پنجشنبه در نظر گرفته شده است.

“خلع‌سلاح هسته‌ای”

موضوع کانونی در این گفت‌وگوها “غیرهسته‌ای” کردن کره شمالی است که رهبران دو کشور هشت ماه پیش در سنگاپور درباره آن توافق کرده بودند ولی جزئیات آن ناروشن مانده بود.

دونالد ترامپ تلاش می‌کند کیم را به خلع‌سلاح هسته‌ای تشویق کند. بدین‌منظور ممکن است ترامپ به کره شمالی پیشنهاد رسمی صلح بدهد. دو کشور پس از پایان جنگ کره در سال ۱۹۵۳ هنوز به طور رسمی در وضعیت جنگی بسر می‌برند.

افزون بر آن، در صورتی که این مذاکرات با موفقیت همراه شود و کره شمالی برنامه اتمی خود را متوقف کند، دونالد ترامپ برنامه‌ای برای کمک‌های اقتصادی به این کشور در نظر گرفته است. ترامپ در دیدار امروز خود با کیم نیز بار دیگر تاکید کرد که کره شمالی از ظرفیت اقتصادی بالایی برخوردار است.

چین نیز امیدوار است که دیدار میان ترامپ و کیم با موفقیت همراه شود. وانگ یی، وزیر امور خارجه چین روز چهارشنبه پس از دیدار با همتای روسی و هندی خود در ووژن چین گفت که این دیدار می‌تواند “گامی مهم” در راه غیرهسته‌ای کردن کل شبه جزیره کره و ایجاد یک “سازوکار صلح” باشد.

ولفگانگ نواک، کارمند ارشد پیشین دفتر صدراعظمی آلمان و کارشناس کره نیز انتظار دارد که دیدار میان ترامپ و کیم به نقطه عطفی تبدیل شود. او گفت: «انتظار دارم که پرزیدنت ترامپ به وضعیت جنگی ایالات متحده آمریکا با کره شمالی که هنوز ادامه دارد پایان دهد و کیم نیز به سهم خود با گام‌های مشخصی برای خلع‌سلاح موافقت کند».

ناظران سیاسی معتقدند که نخستین دیدار میان ترامپ و کیم خطر جنگ در شبه جزیره کره را برطرف کرد و اینک دومین دیدار سران دو کشور می‌تواند امر خلع‌سلاح اتمی را پیش ببرد.

اینرا هم بخوانید

پلیس قم:به صاحبان١٥٠پیام رسان در عرصه کسب و کارهای خانگی، اصناف افراد معروف و… تذکر داده شد

قم نیوز،سرهنگ فرزادپور رییس پلیس فتای استان گفته است: به 150 صفحه کسب و کارهای …