دومین روز دور تازه اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه، این انتخابات ربطی به ما کارگران ندارد

روز ۲۵ خرداد کارگران نیشکر هفت تپه همانطور که اولتیماتوم داده بودند در اعتراض به قطع حقابه و خشکاندن مزارع برای دومین روز دست به اعتصاب زده و در محل کارخانه تجمع کردند. کارگران نیشکر هفت تپه فردا ۲۶ خرداد نیز تجمع خواهند داشت و اعلام کرده اند که تا وقتی مساله حقابه و دستمزد آنان پاسخ نگیرد به تجمعات خود ادامه خواهند داد. خشکی زمینهای کشاورزی نیشکر هفت تپه شغل و معیشت ۵ هزار کارگر این شرکت را به خطر انداخته است. در کنار قطع حقابه مزد کارگران نیز پرداخت نشده است و همانطور که قبلا نیز گزارش کردیم باند مافیایی اسدبیگی و حکومیتان که خود را در مقابل کارگران نیشکر هفت تپه شکست خورده می بینند تلاش دارند از یکسو با فشار گذاشتن بر روی کارگران و از سویی دیگر با ایجاد تفرقه کارگران را از مبارزاتشان عقب زنند.

نمونه ای جدید از این نوع تشبثات انتشار ویدئویی است از سوی ده نفر از کارگرن هفت تپه که از رئیسی جلاد اعلام حمایت کرده اند. از جمله یکی از نفر از این افراد به اجرای حکم خلع ید بخش خصوصی اشاره کرده است. در این رابطه کارگران نیشکر هفت تپه با بیانیه ای تحت عنوان” حمایت کارگران هفت تپه از رئیسی کذب است”، موضوع را روشن کرده اند. در این بیانیه کارگران با اعلام اینکه ناآگاهی ده کارگر را به پای پنج هزار کارگر ننویسید، میگویند:

” در هر جامعه انسانی ده ها گرایش و تفکر وجود دارد و حرف های ده نفر، به عنوان حرف پنج هزار کارگر قلمداد نمیشود. حتی اگر صد نفر از رئیسی و یا دویصت نفر از همتی یا دیگر کاندیدا ها حمایت کنند به معنی اعلام حمایت کل کارگران هفت تپه نیست. بدینوسیله اعلام میکنیم که همانطور که بارها اعلام کرده ایم نه این انتخابات بلکه انتخابات های دیگر هم به کارگران ربط ندارد. از نظر ما روحانی و رئیسی یک راه هستند و فقط رنگ عمامه شان فرق دارد. هر دو عاشق خصوصی سازی هستند. خلع ید از بخش خصوصی تنها و تنها نتیجه مبارازت چند ساله کارگران هفت تپه بوده است. این مبارزات به جایی رسید که برخی مقامات رسمی، هفت تپه را پاشنه آشیل نظام معرفی کردند. ما رای خلع ید را به نظام تحمیل کردیم. این رای حاصل سال ها رنج و مبارزه جمعی ماست”.

در ادامه کارگران نیشکر هفت تپه با رد گفته یکی از کارگرانی که در ویدئوی منتشر شده از اجرای حکم خلع ید گفته است، تاکید کرده و میگویند:”اعلام میکنیم که رئیسی برخلاف تبلیغات و موج سواری که از پیروزی هفت تپه میکند حکم را اجرا نکرده است. بلکه برعکس دست مالک فاسد را باز گذاشته اند تا غارت کند. برای وکیل ما هم پرونده قضایی درست کرده اند و همکاران ما ضرب و شتم میشوند اما ضاربین تحت پیگیرد قرار نمیگیرند بلکه نمایندگان کارگری دستگیر میشوند…ده ها سند داریم که رئیسی و قوه قضاییه و مخصوصا شخص منتظری دادستان فاسد کل کشور و حسینی پویا دادستان رشوه خوار خوزستان با همدستی نظری دادستان فاسد شوش کماکان از اسدبیگی ها حمایت میکنند”. در ادامه کارگران با تاکید بر اینکه پیروزی کارگران هفت تپه ربطی به رئیسی و هیچ مقام دیگر ندارد و نتیجه مبارزات مستمر خود آنهاست میگویند: کمک کنید تا دسته جمعی نگذاریم از کارگران به عنوان ابزار تبلیغاتی انتخاباتی سوء استفاده شود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴ ژوئن ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

گزارش روزنامه حکومتی از وضعیت مردم سیل‌زده دشتیاری پس از سیل

روزنامه حکومتی اعتماد:روایت دردناک مردم سیل‌زده دشتیاری از شرایط پس از سیل؛ از تحمل یک …