دیده‌بان حقوق بشر از ‘بدرفتاری’ پاکستان با پناهجویان افغان انتقاد کرد

دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی “بدرفتاری‌های” دولت پاکستان با پناهجویان افغان در این کشور را مورد انتقاد قرار داده و از سازمان ملل متحد و کشورهای کمک‌کننده خواسته است به دولت پاکستان فشار وارد کنند تا از بدرفتاری و اخراج پناهجویان افغان دست بردارد.

دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی که امروز (دوشنبه، ۲۵ دلو/بهمن) منتشر شد، گفته که مقام‌های دولت پاکستان کمپینی را به هدف “بدرفتاری با پناهجویان افغان و تهدید آن‌ها” راه‌اندازی کرده که زمینه‌ساز بازگشت اجباری حدود ۶۰۰هزار مهاجر افغان از ماه جولای ۲۰۱۶ به ‌این‌سو شده است.

به گفته این سازمان، بازگشت‌کنندگان که شامل ۳۶۵هزار پناهجوی دارای مدرک قانونی می‌باشند، بزرگترین جمعیت بازگشت‌ اجباری و گروهی مهاجران در سال‌های اخیر را در جهان تشکیل می‌دهند.

در این گزارش همچنین از نقش کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در زمینه‌سازی “بازگشت اجباری” این پناهجویان انتقاد شده است.

در گزارش دیده‌بان حقوق بشر آمده است که دفتر کمیساریای سازمان ملل با ترویج برنامه “بازگشت اختیاری” و “کوتاهی” در اعلام اینکه پاکستان باید به روند اخراج اجباری مهاجران پایان بدهد، در “تخطی دولت پاکستان از مقررات بین‌المللی مبنی بر ممنوعیت بدرفتارهای گسترده با مهاجران افغان، هم‌دست می‌باشد”.

در این گزارش از تصمیم کمیساریای عالی سازمان ملی مبنی بر افزایش دو برابری میزان کمک‌های نقدی به بازگشت‌کنندگان و “بدرفتاری پلیس پاکستان” با پناهجویان افغان به عنوان عوامل اصلی برگشت این پناهجویان یاد شده است.

دیده‌بان حقوق بشر از سازمان ملل متحد و کشورهای کمک‌کنندۀ بین‌المللی خواسته است تا بر حکومت پاکستان فشار وارد کنند تا این کشور به موارد “بدرفتاری‌ها” علیه پناهجویان پایان داده و از ۱.۱ میلیون پناهجوی باقی مانده در این کشور نیز حفاظت کند.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

یازدهمین روز اعتصاب هزاران کارگر در نفت و گاز. تجمعات بازنشستگان درچندین شهر

گزارش وب سایت حکومتی ایلنا،اعتراض کارگران پروژه ای نفت و گاز در چند سایت و …