رؤسای سه کمیته کنگره از پمپئو خواستند مستنداتی از تهدید ایران را ارائه دهد

رؤسای سه کمیته فعال در حوزه امنیت ملی در کنگره ایالات متحده عصر پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت از مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا خواستند توضیح دهد که آیا گزارش کنترل تسلیحاتی دولت سیاسی و ارزیابی آن از تهدید ناشی از ایران جهت‌دار است یا خیر.

به گزارش رویترز، رؤسای کمیته‌های امور خارجی، نیروهای مسلح، و اطلاعات مجلس نمایندگان – که هر سه دموکرات هستند – در نامه‌ای از مایک پمپئو خواسته‌اند توضیحات و مستندات مربوطه را تا پیش از پنجشنبه ۲۳ مه (دوم خرداد) به آنها ارائه کند.

در این نامه به گزارش یک ماه پیش رویترز، درباره این که چطور نحوه تنظیم گزارش سالانه دولت به کنگره در مورد پیروی از توافق‌های کنترل تسلیحاتی موجب اختلاف بین آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و مقام‌های وزارت خارجه شده است، اشاره می‌شود.

در نامه رؤسای کمیته‌های کلیدی کنگره به وزیر خارجه دولت پرزیدنت ترامپ گفته می‌شود که مردم آمریکا از خطرات فوری نادیده گرفتن و انتخاب گزینشی اطلاعات در تصمیم‌گیری‌های مربوط به سیاست خارجی و امنیت ملی به خوبی آگاه هستند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این سه عضو ارشد کنگره ایالات متحده به استفاده گزینشی دولت جرج بوش از داده‌های اطلاعاتی برای آنچه «توجیه حرکت به سمت حمله» نظامی به عراق تحت کنترل دیکتاتوری صدام حسین در سال ۲۰۰۳ می‌خوانند اشاره می‌کنند.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

نامه۱۰ زن زندانی سیاسی: تا پایان دادن به رنج هم‌وطنان بهائی‌مان کنارشان ایستاده‌ایم

۱۰ زندانی سیاسی زن در نامه‌ای از زندان اوین با یادآوری کمپین «داستان ما یکی‌ست» …