رئيس یونیسف: میلیون‌ها کودک در سودان گرسنه‌اند

رئيس یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل متحد می‌گوید سودان یکی از بدترین کشورهای جهان برای کودکان است.کاترین راسل، رئيس صندوق کودکان ملل متحد می‌گوید سودان در حال حاضر بیشترین میزان کودکان بی‌جا شده را داد و میلیون‌ها کودک در این کشور دچار سوءتغذیه و محروم از مدرسه هستند.

خانم راسل عازم سودان، کشوری است که بیش از یک سال است درگیر جنگ داخلی خونبار است و هشدارها درباره قحطی در این کشور رو به افزایش است.

بنیان اقتصاد غذایی سودان متلاشی شده و هر دو طرف جنگ داخلی در این کشور، ارتش سودان و گروه نیروهای شبه نظامی پشتیبانی سریع آر اس اف برای کمک رسانی به مردم در این زمینه محدودیت ایجاد می‌کنند.

کاترین راسل در راه سفر به نایروبی به بی‌بی‌سی گفت ۹ میلیون کودک در این کشور غذای کافی برای خوردن ندارند و نزدیک به ۴ میلیون نفر دچار سوءتغذیه شدید هستند: «مدتهاست که از زمان لازم برای پا به میدان گذاشتن گذشته است. اگر همین الان وارد عمل نشویم تنها وضع بدتر خواهد شد. در نهایت می‌توان هر وضعیتی را بهتر کرد و همه چیز کاملا غیرممکن نیست. اما برای تک تک نوزادان، برای کودکانی که الان از گرسنگی رو به مرگ هستند، دچار سوءتغذیه شدید هستند، برای آنها کار از کار خواهد گذشت.»

رئيس یونیسف می‌گوید سودان با ۵ میلیون کودک بیجا شده، بالاترین آمار جهان در این زمینه را دارد و نزدیک به نیمی از این کودکان به مدرسه نمی‌روند و ممکن است نسل سوخته‌ای باشند که می‌توانستند در آینده سودان نقش ایفا کنند: «آموزش به آنها دشوار است، هم حجم بزرگی از آموزش لازم است و هم رساندن دوباره به مدرسه کار دشواری است. به همین دلیل به نوعی از دست رفته‌اند. اگر این نسل از دست برود آینده چگونه خواهد بود؟ بی‌ثبات.» برگرفته از بی بیسی

اینرا هم بخوانید

 شکیلا منفرد، زندانی سیاسی: رئیس حفاظت دادسرا به من «تعرض فیزیکی» کرد

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی، در نامه‌ای که صدای آمریکا آن را در اختیار دارد، تأیید …