رئیسی، قاتلی که انتظار تشویق و تقدیر دارد

همانگونه که انتظار میرفت این هفته ابراهیم رئیسی که مردم بدرست از او بعنوان “آیت الله قاتل” یاد میکنند در انتخابات مسخره اخیر جمهوری اسلامی بعنوان رئیس جمهور از صندوق بیرون کشیده شد. او در اولین کنفرانس مطبوعاتیش در روز ۲۱ ژوئن از نقش خود در کمیته مرگ دفاع کرد و گفت “من مرد قانون و مدافع حقوق بشر هستم و هیچ کس نمی تواند دفاع من از حقوق بشر را زیر سوال ببرد و افتخار می کنم که در ایران دادستان بودم و از حقوق مردم از طریق مسئولیت هایم در قوه قضائیه دفاع کردم…کسانی که گروه های تروریستی را ایجاد کرده‌اند باید پاسخگو باشند، نه کسی که در دفاع از حقوق مردم آنها را محاکمه کرده است”.  وقاحت بی حد و حصر او وقتی به اوج رسید که گفت من “همواره مدافع حقوق مردم بوده ام» و افزود: «اگر یک حقوقدان و قاضی از حقوق مردم دفاع کرده باید مورد تقدیر و تشویق قرار گیرد”.

رئیسی بخاطر عضویتش در کمیته مرگ و صادر کردن احکام اعدام در دادگاههای سه دقیقه ای برای هزاران نفر از زندانیان سیاسی، که بسیاری از آنها حتی بنا به قوانین ضد انسانی خود حکومت اسلامی دوره محکومیتشان تمام شده بود و منتظر آزادی بودند، انتظار تقدیر و تشویق دارد و بطور واقعی جایزه اش را با پست ریاست جمهوری اسلامی از سران حکومتش گرفته است.

او یکی از جلادان شناخته شده جمهوری اسلامی است و در نقش دادستان کرج، دادستان همدان، دادستان ویژه روحانیت، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای امنیت جمهوری اسلامی، و رئیس قوه قضائیه پرونده بسیار قطوری از جنایت و اعدام و کشتار را در کارنامه خود دارد. تنها یک قلم از جنایت او در دوره ریاستش بر قوه قضاییه مصونیت دادن به قاتلان بیش از ۱۵۰۰ نفر از جوانان و زندانی کردن هزاران نفر از آنها است که بسیاری از آنان همچنان در زندان به سر میبرند. دفاع وقیحانه امروز او از کشتار هزاران زندانی در سال ۶۷ تحت عنوان دفاع از حقوق مردم و انتظار تشویق و تقدیر داشتن نشان میدهد که او همان جنایتکار کثیف سالهای گذشته است و امروز زبان باز کرده است تا به مردم ستمدیده و مادران و پدران داغدیده دهن کجی کند و نشان دهد که از حد بسیار بالایی از وقاحت نیز برخوردار است. انتصاب چنین جنایتکاری بعنوان رئیس جمهور حکومت اسلامی بار دیگر بر این حکم تاکید میکند که کل حکومت کثیف اسلامی باید در سطح جهانی منزوی و بایکوت شود و سرانش به جرم جنایت علیه بشریت به محاکمه کشیده شوند.

مردم ایران در روزهای اخیر در رابطه با مضحکه انتخاباتی جمهوری اسلامی با صدای رسا اعلام کردند که خواهان سرنگونی این حکومت جنایت و چپاول و ارتجاع هستند. این صدا و این جنبش را باید فعالانه تا خلاص شدن از شر جمهوری اسلامی تقویت کرد و گسترش داد. حزب کمونیست کارگری قاطعانه برای عدم برسمیت شناسی و محاکمه رئیسی جلاد و بایکوت کل حکومت اسلامی در سطح بین المللی تلاش میکند و همه مردم آزاده را به گسترش مبارزه برای سرنگونی حکومت قاتلان و جنایتکاران اسلامی فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱ ژوئن ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …