رئیس بنیاد مستضعفان در باره املاک میلیادی باندهای حکومتی

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان جمهوری اسلامی در برنامه “نگاه یک” شبکه سیما گفته است: عملکرد بنیاد مستضعفان نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۳۵ تا ۳۷ درصد رشد داشته است و توانستیم به همه اهداف خود برسیم.وی در ادامه به موضوع دارایی های صدها میلیاردی باندهای حکومتی و اشخاصی چون رفسنجانی؛زاکانی و حدادعال و.. پرداخته است.بخشی از صحبت های وی برگرفته از سایت فرارو ضمیمه است روزن

فرارو:ناگفته‌های فتاح از املاک بنیاد مستضعفان؛ از ساخت جکوزی در کاخ مرمر تا ملک ۱۸۰۰ متری احمدی‌نژاد در ولنجک

بنیاد به صورت شرکتی اداره می‌شود این در حالی است که بنیاد دارای ۱۶۹ شرکت یا زیر مجموعه می‌باشد طبیعتاً جمع بندی و حسابرسی این تعداد شرکت در پایان سال انجام می‌شود و آن وقت می‌توان آمار خرید و فروش و تولیدات زیر مجموعه‌های بنیاد را اعلام کرد. کل میزان فروش بنیاد در سال ۹۸ حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده این رقم حاصله از فروش ملک، کالا یا خدمات است.

:​ صادرات بنیاد در سال قبل چیزی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار بوده که البته این میزان از طریق سامانه نیما به کشور بازگشت داشته است.وی با اشاره به پرداخت شدن مالیات ۶۷۰ میلیارد تومان سال ۹۷ بنیاد مستضعفان ادامه داد: بنیاد جزء خوش حساب‌های مالیاتی محسوب می‌شود، چنانچه شرکتی از زیر مجموعه‌های بنیاد مستضعفان، مالیات پرداخت نکرده باشد، ما تاوان آن را می‌پردازیم.

فتاح در خصوص باز پس گیری کاخ مرمر بیان کرد:​ این بنا سال‌ها در تملک آقای هاشمی رفسنجانی و سپس در دست تشخیص مصلحت بود و زمانی که دولت قصد بهره برداری دیگری از این ملک را داشت با همکاری آقای روحانی کاخ مرمر باز پس گرفته و با همکاری سازمان میراث فرهنگی قرار شد این بنا تبدیل به موزه گردد.

بازسازی‌های لازم انجام شد، اما هنوز هم آثار دردناکی در این کاخ خود نمایی می‌کند، زیرا در این کاخ آسانسور نصب کرده اند، حمام و جکوزی برقرار کرده اند و …، حال سوال اینجاست زمانی که این اتفاق می‌افتاده چرا خبری از میراث فرهنگی نبوده و اقدامی صورت نپذیرفته است؟

وی به بازپس گیری مدرسه آقای حداد عادل اشاره کرد و افزود: ایشان برای احداث مدرسه فرهنگ در خیابان فرشته بنایی را اجاره نمودند و این اجاره چندین نوبت تمدید شد البته این اجاره بها با ملاحظات بوده و مشمول نرخ روز نمی‌شد، در حال حاضر موعد اجاره به سر رسیده است و باید تخلیه شود یا اجاره بها به نرخ روز تنظیم گردد که البته با توجه به گرانی آن منطقه احتمالاً تمدید اجاره بانرخ روز برای ایشان به صرفه نخواهد بود.

او با بیان اینکه ارزش ریالی ملک مدرسه فرهنگ در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد تومان برآورده می‌شود، افزود: قطعاً پس از باز پس گیری این ملک به فروش می‌رسد و پول حاصله، صرف محرومیت زدایی خواهد شد.

آقای حداد عادل علاوه بر مدرسه فرهنگ، زمین دیگری برای ساخت مدرسه دریافت کرده بود که البته موفق به دریافت مجوز نشد، زیرا این زمین به متراژ ۸ هزار متر و منطقه هروی و بر روی گسل قرار دارد به همین دلیل آقای حداد عادل این ملک ۴۰۰ میلیارد تومانی را به ما تحویل داد و بدون شک هزینه این ملک هم پس از فروخته شدن، صرف محرومان و محرومیت زدایی خواهد شد.

اح افزود: ملکی هم در اختیار رئیس جمهور اسبق برای موسسه باران بوده است که پیش از تصدی مسئولیت بنده در بنیاد، تخلیه شده بود و در ایام کرونا با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آن جا را به محل قرنطینه بیماران تبدیل کردیم و اکنون هم در اختیار آن هاست، اما پس از این مرحله، آن جا را می‌فروشیم.

وی گفت: البته پیامی داده که آماده است به مرکز شهر منتقل شود، اما ملکی را با آن شرایط نداشتیم که تحویل دهیم، اما این موضوع هم باید مدت دار و محدود به زمان باشد.

فتاح افزود: از روحیه مردمی آقای احمدی نژاد انتظار داریم تا این مال بیت المال به بنیاد برگردد و آن را بفروشیم که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: یکی از ملک‌های بسیار خوب و ارزشمند ما در ضلع جنوبی کاخ نیاوران است که در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام و زمین آن متعلق به بنیاد بوده است و ۱۲ طبقه در آن ساخته شد و مجمع آن را تخلیه کرد و اکنون مرکز پژوهش‌های مجلس در آن جا مستقر است.

وی افزود: حتما سراغ آقای زاکانی رئیس جدید این مرکز می‌رویم و باید اجاره بپردازد. با توجه به شخصیت ارزشی و بسیجی آقای زاکانی انتظار داریم که نخستین کار انقلابی او، تخلیه این مکان باشد تا آن جا را بفروشیم و خرج محرومان و مستضعفان کنیم.

فتاح اضافه کرد​: در کنار آن زمین دیگری متعلق به بنیاد مستضعفان بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز تحقیقات استراتژیک را در آن جا در ۹ طبقه ساخته است. آن جا را تحویل گرفتیم، اما ساختمان آن، مجوز، پایان کار و پروانه ساخت از شهرداری ندارد و حتی حریم یک مالک خصوصی هم تصرف و اشغال شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: آن جا را تحویل گرفتیم و به کسی اجازه نمی‌دهیم آن جا برود و نسبت به آن ادعا داریم و اگر لازم شد مرجع قضایی باید درباره آن حکم صادر کند.

وی با بیان اینکه​ ده‌ها پرونده تشکیل دادیم که در قوه قضاییه در حال رسیدگی است، افزود: اگر با این روش‌ها به نتیجه نرسیم، کوتاه نخواهیم آمد مگر بنده از بنیاد مستضعفان بروم، زیرا این اموال متعلق به مستضعفان است.

فتاح اضافه کرد: یکی از جا‌هایی که حریف او نمی‌شویم نیرو‌های مسلح هستند، زیرا قانوناً نمی‌توانیم علیه آن‌ها شکایت کنیم اکنون یک جای خوب بنیاد در کوهک در اختیار نیروی دریای ارتش است و مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا هم فرموده است، آقای سرلشکر باقری فرمانده ارتش هم امضا کرده است، اما نمی‌روند و پیگیری‌های ما به در بسته خورده است.

وی با بیان اینکه بنده در بنیاد، حافظ منافع مستضعفان هستم و کوتاه نخواهم آمد، اضافه کرد: برخی‌ها مرا متهم به اقدامات پوپولیستی برای انتخابات ۱۴۰۰ می‌کنند. این‌ها را بگویند، اما ملک ما را محترمانه تخلیه کنند و پس بدهند.

اینرا هم بخوانید

پلیس تهران:سه مامور در راستای اجرای طرح “ارتقای امنیت اجتماعی” کشته شدند

به گزارش پلیس تهران، شب گذشته ۳۰ اردیبهشت‌ماه (۱۹ مه) سه پلیس در راستای اجرای …