رئیس کل سازمان نظام پرستاری: مهاجرت پرستاران ۲ برابر شده است

فارس،رئیس کل سازمان نظام پرستاری از ۲ برابر شدن میزان مهاجرت پرستاران خبر داد و گفت:آلمان و دانمارک کشورهایی هستند که اکنون پرستاران ایرانی را با رغبت زیاد پذیرش می کنند. همین آماری که الان داریم نیز نگران کننده است؛ یعنی شاید 20 درصد ظرفیت آموزشی سالانه دانشگاههای علوم پزشکی  و دانشکده های پرستاری در کل کشور درخواست مهاجرت دارند؛ این عدد بسیار بزرگی است.بر اساس آمار مختلف اعلامی از سوی محمد میرزابیگی، رئیس کل سابق  سازمان نظام پرستاری روزانه ۵  تا ۶ پرستار و بر اساس آمار محمد شریفی مقدم، دبیرکل  خانه پرستار، سالانه ۲۵۰۰ پرستار چمدانهای مهاجرت خود را بسته و به خارج از کشور مهاجرت می کنند.

آمار مهاجرت پرستاران رو به افزایش است

احمد نجاتیان، رئیس کل سازمان نظام پرستاری در خصوص  آخرین وضعیت مهاجرت پرستاران ،گفت:‌آمار مهاجرت  پرستاران رو به رشد است؛ به طوری که از سال 1400 تا 1402 سالانه میانگین مهاجرت پرستاران دوبرابر شد.

همین آماری که الان داریم نیز نگران کننده است؛ یعنی شاید 20 درصد ظرفیت آموزشی سالانه دانشگاههای علوم پزشکی  و دانشکده های پرستاری در کل کشور درخواست مهاجرت دارند؛ این عدد بسیار بزرگی است.

الان دانمارک و آلمان بیشترین مقصدی است که پرستاران از ما درخواست می گیرند.وی یادآور شد:این دو کشور برای جذب پرستاران ایرانی شرایط را خیلی تسهیل کردند؛ یعنی الان آلمان و دانمارک سطح درخواست خود را پایین آوردند.

اینرا هم بخوانید

گزارش تجمعات در دومین سالروز قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی در شهرهای مختلف در خارج کشور

روز شنبه ١٤ سپتامبر تجمعات و راهپیمایی بمناسبت دومین سالروز قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی …