راحله راحمی‌پور، زندانی سیاسی متبلا به تومور مغزی، از رسیدگی پزشکی مناسب محروم شده است

راحله راحمی‌پور، عضو خانواده‌های اعدام شدگان دهه ۶۰ که در زندان اوین محبوس است، با وجود ابتلا به تومور مغزی از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش هرانا، وضعیت عمومی این زندانی دادخواه ۷۲ ساله به دلیل «بیماری‌های متعدد» نامناسب بوده و او توان تحمل حبس را ندارد. راحله راحمی‌پور به رغم نیاز به رسیدگی پزشکی تخصصی همچنان از اعزام به بیمارستان و رسیدگی درمانی محروم مانده است.پیشتر هرانا دلیل محرومیت پزشکی این زن دادخواه را خودداری او از پوشیدن حجاب اجباری گزارش کرده بود.

راحله راحمی‌پور از اعضای خانواده های دادخواه و مفقودشدگان در زندان‌های جمهوری اسلامی بشمار می ‌رود.در حالی‌که برادرش حسین و همسرش در دهه شصت بازداشت و اعدام شدند، مقام‌های جمهوری اسلامی نوزاد آنها به نام گلرو راهرگز به خانواده‌اش تحویل نداده و بدون ارائه گواهی فوت یا محل دفن مدعی شده‌اند که این کودک جان باخته است. راحله راحمی‌پور در آبان ۹۸ بازداشت و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس محکوم شد. این عضو خانواده‌های اعدام‌شدگان اواخر آبان ماه ۱۴۰۲ جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شده است.

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …