رد گزینش ۳ تا ۶ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به بهانه حجاب، ضعف احکام دینی و…

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران:حذف و تعلیق هزاران نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به بهانه مشکلات گزینشی

نماز قضا، حضور کمرنگ در جماعت و جمعه و راهپیمایی‌ها، حضور کمرنگ یا عدم حضور در انتخابات، پست سیاسی در فضای مجازی، حجاب و ضعف احکام از جمله دلایل درج کد ۱۹ عنوان شده‌است.

در اقدامی بی‌سابقه در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش (آموزگاری و دبیری) در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۳ تا ۶ هزار نفر ردِ گزینشی شدند. آموزش و پرورش آمار دقیقی اعلام نکرده و موضوع در سکوت خبری باقی مانده است.
نتایج این آزمون‌ها اواخر شهریور و اوائل مهر‌ماه اعلام شد و تاکنون این افراد که با پرونده‌های کد ۱۹ شناخته می‌شوند در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
بیشتر این افراد نمره‌های بالایی در آزمون کسب کرده‌ و آموزش و پرورش نتوانسته آنها را مردود نهایی اعلام کند. هیچگونه اطلاع‌رسانی درمورد وضعیت آنها صورت نگرفته و نهایتا بعد از یک تا دو ماه به گزینش فراخوانده شده و علت درج کد ۱۹ در پرونده، به آنها اعلام شد.

نماز قضا، حضور کمرنگ در جماعت و جمعه و راهپیمایی‌ها، حضور کمرنگ یا عدم حضور در انتخابات، پست سیاسی در فضای مجازی، حجاب و ضعف احکام از جمله دلایل درج کد ۱۹ عنوان شده‌است.

با توجه به زمانبر بودن، عدم پاسخگویی و بلاتکلیفی، بسیاری از داوطلبین و خانواده‌های آنها از پیگیری و مراحل دیگر پروسه‌ی عجیب و غیرعادلانه‌ی پرونده‌های کد ۱۹ منصرف شده‌اند.

در تمام این مراحل آنچه که از داوطلبین خواسته شده اینکه باید بتوانند وانمود کنند که به شعائر دینی و سیاسی حکومت بسیار پایبندند.

سعی وزارت آموزش و پرورش بر انحصاری کردن حضور طبقه‌ای خاص به عنوان معلم، بدون در نظر گرفتن مهارت‌های تخصصی این شغل و پایین آوردن سهم نمرات آزمون با رد صلاحیت گزینشی بسیاری از داوطلبین، به افول هر چه بیشتر این نهاد منجر خواهد شد.

🔹🔹🔹
شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

🔹نشانی کانال تلگرامی شورا:
🆔 @kashowra

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …