رسانه‌ها از ساخت “بندری موقت” در غزه توسط آمریکا خبر می‌دهند

رسانه‌ها به نقل از مقام‌های آمریکایی از قصد ارتش این کشور برای ساخت “بندری موقت” در ساحل غزه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه بیش‌تری به فلسطینیان از طریق دریا خبر داده‌اند. اجرای این طرح احتمالا چند هفته طول خواهد کشید.

به گزارش رسانه‌ها، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به زودی اعلام خواهد کرد که ارتش این کشور بندری در نوار غزه می‌سازد تا کمک‌های بشردوستانه بیشتری از طریق دریا به این نوار ساحلی برسد.

به گفته مقامات آمریکایی، بایدن در جریان سخنرانی سالانه خود در کنگره این خبر را اعلام خواهد کرد. انتظار می‌رود این بندر موقت میزان کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌ها را با “صدها کامیون بیشتر” در روز افزایش دهد. اجرای این پروژه احتمالا چند هفته طول می‌کشد.

گفته شده است که نیروهای آمریکایی در ساخت این بندر شرکت نخواهند کرد و بندر دور از ساحل راه‌اندازی می‌شود. کشتی‌های بزرگ حامل غذا، آب، دارو و سرپناه اضطراری می‌توانند در این بندر پهلو بگیرند. اولین محموله‌ها از طریق قبرس خواهد رسید و تامین امنیت این بندر و کالاها با اسرائیل هماهنگ خواهد شد.

ارتش آمریکا پیش از این در سه هفته متوالی کمک‌های خود را با هواپیماهای ترابری بر فراز غزه تخلیه کرد. اما فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در این باره گفت که “با توجه به وضعیت نوار غزه، این محموله‌ها برای کاهش درد و رنج مردم کافی نیست.”

*”استقبال اسرائیل” از ساخت یک اسکله در سواحل غزه

یک مقام اسرائیلی از قصد ایالات متحده آمریکا برای ساخت یک “اسکله موقت” در سواحل غزه به منظور تحویل کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او گفت که اسرائيل از ایجاد چنین تاسیساتی “حمایت کامل” می‌کند.پیشتر مقامات آمریکایی که نخواستند نام‌شان فاش شود گزارش دادند که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود در کنگره این کشور، این طرح را اعلام خواهد کرد.

ساخت این اسکله می‌تواند به دریافت غذا، دارو و سایر کالاهای ضروری برای غیرنظامیان فلسطینی که در محاصره کامل هستند، کمک بزرگی باشد.  دویچه وله

اینرا هم بخوانید

ادعای دولتی ها: تورم نقطه به نقطه در فروردین از ۵۵٪ به ۳۰٪ کاهش پیدا کرد

احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت گفت: براساس گزارش مرکز آمار، نرخ تورم نقطه به نقطه …