رشت: بازداشت دهها فعال سیاسی و رسانه ای در چند روز گذشته

منابعی در شهر رشت در گفت‌وگو با رادیوفردا از بازداشت ده‌ها نفر طی چند روز گذشته توسط مأموران اطلاعات سپاه در این شهر و انتقال آنان به مکانی نامعلوم خبر داده‌اند.

به‌گفتهٔ این منابع، دست‌کم چهار نفر از خبرنگاران پایگاه خبری «مرور» واقع در رشت، از جمله نسیم طواف‌زاده، مدیرمسئول این پایگاه خبری، در میان بازداشت‌شدگان شامگاه شنبه ۲۰ آبان هستند.

نسیم طواف‌زاده، نویسنده و فعال اجتماعی و محیط‌زیستی، در کنار مدیر مسئولی پایگاه خبری مرور از سال ۱۳۹۲ مدیریت مؤسسه‌ای به‌نام «سبزکاران» را هم بر عهده دارد.

به‌گفته‌ٔ منابع رادیوفردا، پیش از آن در نخستین ساعات بامداد ۲۰ آبان هم بیش از ۱۰ زن دیگر با هجوم مأموران اطلاعات سپاه به خانه‌هایشان بازداشت شده‌اند و وسایل الکترونیکی آن‌ها نیز ضبط شده است.

مأموران هنگام بازداشت این شهروندان فقط حکم بازرسی نشان داده‌اند، اما هیچ توضیحی دربارهٔ دلیل بازداشت و محل انتقال آن‌ها نداده‌اند.

در پی مراجعهٔ مکرر برخی خانواده‌های بازداشت‌شدگان به شعبهٔ نهم بازپرسی دادگستری گیلان، مقامات قضایی این مرکز هم هیچ اطلاعاتی دربارهٔ محل نگهداری بازداشت‌شدگان و اتهام آنان اعلام نکرده‌اند، اما به گفته این خانواده‌ها بازداشت‌‌شدگان در حال بازجویی هستند.به‌گفتهٔ منبع رادیوفردا، یک دختر نوجوان زیر سن قانونی نیز در میان بازداشت‌شدگان است، اما از هویت و اتهام دقیق او اطلاعی در دست نیست.

اینرا هم بخوانید

شورش در بند زنان زندان ارومیه برای نجات یک زندانی از اعدام

پس از انتقال یک زندانی به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام، در بند زنان …