رضا شهابی از هشت روز پیش اعتصاب غذا کرده است

رادیو فردا:سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه روز چهارشنبه ۲۵ مرداد اعلام کرد که رضا شهابی، عضو زندانی این تشکل کارگری، در زندان رجایی‌شهر کرج در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

در گزارشی که در صفحه تلگرامی این سندیکا انتشار یافته، آقای شهابی از هشت روز پیش اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌است.

یکی از نزدیکان این فعال کارگری نیز در گفت‌وگو با رادیو فردا اعتصاب غذای او را تأیید کرد.

پیش از این، به گفته سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه، دادستانی به همسر رضا شهابی اطلاع داده بود که این فعال کارگری باید تا ۱۷ ماه دیگر در زندان بماند.

رضا شهابی در پرونده جدیدی که سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه آن را «پرونده‌سازی» نامیده، به یک سال زندان دیگر محکوم شده‌است. ضمن آنکه دادستانی پنج ماه از زمانی که رضا شهابی با تأیید پزشکی قانونی از مرخصی پزشکی برخوردار شده بود را «غیبت» محسوب کرده‌است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه در این مورد اشاره کرده‌است که «ادعای دادستانی مبنی بر پنج ماه غیبت از محکومیت حبس شش‌ساله شهابی» در حالی است که او پس از مراجعه به زندان «نامه آزادی و اتمام محکومیت شش ساله خود را که به تاریخ ۱۸ شهریور سال ۹۴ بوده در پرونده زندان» دیده بود.

رضا شهابی در پی فشارهای دادستانی برای بازگرداندنش به زندان، روز ۱۸ مرداد، خود را به زندان رجایی‌شهر کرج معرفی کرد.

بر اساس گزارش‌ها، مقام‌های قضایی در حدود یک سال گذشته بارها این فعال کارگری را برای بازگشت به زندان تحت فشار قرار داده بودند.

آقای شهابی روز ۲۲ خرداد سال ۸۹ به دست مأموران امنیتی بازداشت شد و پس از گذشت ۱۹ ماه در انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین، از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به شش سال زندان، پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سندیکایی و پرداخت ۷٫۵ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

به گفته سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه، «رضا شهابی به دلیل جراحات ناشی از خشونت نیروهای امنیتی در هنگام بازداشت و همچنین بازجویی‌های طولانی و طاقت‌فرسا از ناحیه گردن و کمر آسیب‌های جدی دید».

این تشکل کارگری هفته گذشته با اشاره به مخالفت مسئولان قضایی با درمان آقای شهابی و سه مرتبه اعتصاب غذای او نوشته بود که «این عضو سندیکا به علت وخامت جسمانی در اثر اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد و در دو مرحله از ناحیه گردن و کمر تحت عمل جراحی قرار گرفت و با تأیید پزشکی قانونی به مرخصی پزشکی اعزام شد مبنی بر اینکه مراحل درمان و بهبودی در خارج از زندان صورت بگیرد».

تاکنون مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی ایران واکنشی به بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه نشان نداده‌اند.

اینرا هم بخوانید

نتانیاهو: اسرائیل «با توافق یا بدون توافق» با حماس، وارد شهر رفح خواهد شد

نخست وزیر اسرائیل، همزمان با ادامه مذاکرات با گروه افراطی حماس با هدف برقراری آتش‌بس …