رفتار ضد بشری حکومت اسلامی با آوارگان افغانستانی،علیه همه مردم و علیه انقلاب زن زندگی آزادی است

هر روز بر ابعاد رفتار ضد انسانی جمهوری اسلامی با آوارگان افغانستانی، دستگیری و تهدید و تحقیر افزوده می‌شود. احمدرضا رادان، فرمانده جنایتکار و منفور نیروی انتظامی با تهدید مردم به پناه دادن به آوارگان افغانستانی بی‌شرمانه می‌گوید: “مهاجران غیرمجاز” اجازه‌اشتغال و اسکان در این کشور را ندارند و شغل‌دادن و اجاره‌دادن مکان به آنان جرم و مستوجب تعقیب است. نیروی انتظامی در سال جاری بیش از نیم میلیون نفر را به جرم افغانستانی بودن، دستگیر و رد مرز کرده‌ و متعهد به اخراج دو میلیون نفر در سال جاری است”.

جمهوری اسلامی با بکارگیری همه امکانات دولتی، از وزارت کشور و دستگاه‌های سرکوب امنیتی تا نیروی انتظامی، ارتش سایبری در شبکه‌‌های اجتماعی و رسانه‌های حکومتی علیه آوارگان افغانستانی به خط شده‌اند. هشتگ راه‌اندازی کرده‌‌اند و احساسات عمومی را علیه این انسانهای شریف و بی‌پناه تحریک می‌کنند. با اتهامات بی اساس آنان را مسبب و مقصر همه کمبودها و ناکامی‌ها، ورشکستگی و فلج اقتصادی، بیکاری و گرانی و سقوط ارزش پول کشور معرفی می‌کند.

سیاست فاشیستی جمهوری اسلامی علیه مهاجرین افغانستانی سیاست همیشگی جمهوری اسلامی بوده و هدفی جز انداختن گناه مشکلات به گردن مهاجرین و خود را از زیر ضرب بیرون بردن نداشته است. اینبار در فضای امروز جامعه ایران این تهدیدات و این سیاست ضد انسانی هدف مشخص‌تری را هم دنبال میکند و آن انداختن مردم به جان هم و ایجاد دست اندازی جدید علیه جنبش انقلابی زن زندگی آزادی است. می‌خواهد افغانستانی ها را سپر بلا کند و مردم را از مساله اصلی سرنگونی دور کند.

مردم شریف و انساندوست ایران
سیاست جمهوری اسلامی علیه مهاجرین افغانستانی توطئه ای علیه اتحاد مردم و علیه جنبش زن زندگی آزادی است. این توطئه‌ را باید خنثی کنیم. طالبان چه در کابل، چه تهران، دشمن مشترک ما و دو روی یک سکه‌اند. ما از همه مردم آزادیخواه، تشکل‌های کارگری و معلمان، سازمان‌های مردم نهاد، فعالین سیاسی، نویسندگان و هنرمندان می‌خواهیم نسبت رفتارهای بی‌شرمانه علیه پناهندگان افغانستانی در ایران واکنش فوری نشان دهند و به اتحاد همه مردم از مهاجر و غیرمهاجر کمک کنند.

حزب کمونیست کارگری ضمن محکوم کردن فاشیسم جمهوری اسلامی، همه مردم را به حمایت از حقوق شهروندی مهاجرین افغانستانی و اتحاد و یکپارچگی برای سرنگونی حکومت منحوس جمهوری اسلامی فرامی‌خواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۱ مهرماه ۱۴۰۳
۱۲ اکتبر ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

٢٤مهر: یازدهمین هفته سه شنبه های اعتراضی همکاران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری

امروز سه شنبه ۲۴ مهر همکاران ارکان در پالایشگاه های هفتم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم …