روحانی،اختلافات حکومتی و نگرانی های انتخاباتی

روحانی صبح شنبه در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات 96  گفته است:گناه بزرگی است کسانی که در کلام و سخن خود بذر کینه می افشانند. رقابت مشکلی ندارد اما نزاع، اختلاف و شکاف بین قومیت ها، ادیان و مذاهب بزرگترین گناه است.اگر سلاح ما صد برابر باشد اما خدای ناکرده در بین مردم، اقوام و مذاهب شکاف باشد؛ اعتمادها از بین برود، امنیت تامین نمی شود.

نگذاریم انتخابات قطبی شود چرا که دردسر درست می کند. تجربه داریم و دیدیم چه مشکلاتی بوجود آمد چرا که وقتی قطبی شد، احساساتی و شعاری می شود.
روحانی با بیان اینکه انتخابات در واقع نباید رقابت جناح ها و احزاب باشد، افزود: باید رقابت بین برنامه های افراد و احزاب باشد و نقدها باید بر اساس برنامه ها صورت گیرد.
در انتخابات فردی برنده و فردی دیگر بازنده می شود، نباید کاری کنیم که در طول چهارسال فرد بازنده کینه برنده را به دل بگیرد، همه ما برادر، دوست و اهل یک دین هستیم، باید در فضای سالم رقابت کنیم و مردم به هر کسی رای دادند روی چشم قرار دهیم.

امنیت پایه اصلی برای هر دولتی است. شما می دانید که برخی از تلاش ها در جامعه فرامادی است، ‌برخی از تلاش ها همچون امنیت، آب،غذا و سلامت مرحله اول است. این ها که باشد، بحث نشاط سیاسی، مشارکت و حضور در انتخابات هم مطرح می شود.
ما با هم برادریم، ما همه کشتی نشینان یک کشتی هستیم، همه عضو یک جامعه و خانواده هستیم؛ چرا دین و مذهب بین ما اختلاف درست کند؟ همه مطیع خداییم.

اگر برجام یک کار هم کرده بود این است که قطعنامه های الزامی فصل هفت شورای امنیت سازمان ملل را بدون اینکه یک لحظه و یک ساعت اجرا و عمل شود، برای اولین بار در تاریخ سیاسی جهان، لغو کردیم.

هیچ کشوری نبوده که امور را به فصل هفت منشور سازمان ملل بکشانند و تصویب کنند مگر اینکه یا آن نظام را سرنگون یا جنگ را بر او تحمیل کرده اند؛ در غیر این صورت اگر نمونه ای دارید، بگویید.
کشوری هستیم که این قطعنامه ها را به دست همان هایی که قطعنامه ها تصویب شده بود، لغو کردیم. البته برخی فکر می کردند منقلی هست و می توانند قعطنامه ها را در آتش بیندازند.از برجام نترسیم، گفت: درباره آن حرف بزنیم و بگوییم. برخی سایت ها فکر می کنند اگر حرف بزنند تعریف از دولت می شود. حالا حرام که نیست یکبار هم از دولت تعریف شود.برگرفته از ایرنا

اینرا هم بخوانید

پزشکیان در اولین سخنرانی بعد از پیروزی: اگر خامنه‌ای نبود «اسم ما از صندوق درنمی‌آمد»

RadioFarda مسعود پزشکیان در نخستین سخنرانی خود به عنوان پیروز چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اعلام …