روز جهانی زندانیان سیاسی در ایران،روز مبارزه برای آزادی بی ‌قید و شرط زندانیان سیاسی است!

۳۰ خرداد مصادف با ۲۰ ژوئن، سالروز هولوکاست اسلامی، دستگیری و شکنجه و قتل عام و کشتار هزاران زندانی سیاسی در دهه ۶۰ و سرکوب بیرحمانه نسلی از انقلابیون به پا خواسته علیه جمهوری اسلامی است. ۳۰ خرداد تاریخ واقعی سیطره حاکمیت اسلامی و جنایتی مکرر است که در۳۰ خرداد سال ۸۸ با خون پاشیدن به خیزش اعتراضی مردم برای به زیر کشیدن جمهوری اسلامی و حمله و گلوله‌باران تظاهراتها، به قتل رساندن ندا آقا سلطان‌ها و دستگیری و زندان و شکنجه چندین هزار نفر از مردم به پاخاسته بدل شد.

کمیته آزادی زندانیان سیاسی بیست ژوئن هر سال را بعنوان روز جهانی زندانیان سیاسی اعلام کرد تابا شناساندن این روز ویادآوری جنایات بیشمار حکومت اسلامی،دفاع از زندانیان سیاسی و خانواده‌‌های دادخواه و داغدار در ایران، به خواست و مطالبه‌ای جهانی بدل گردد.

خیزش انقلابی زن زندگی آزادی امر فوری آزادی بی‌قید وشرط کلیه زندانیان سیاسی را بعنوان یکی از مهم‌ترین خواست‌های جنبش اعتراضی مردم ایران، به پرچم تمامی اعتراضات در داخل و در خارج کشور بدل کرد.

یکشنبه ۱۶ ژوئن امسال کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، با برپایی کنفرانس بزرگی با سخنرانی حداقل ۲۴ فعال سیاسی از طیف‌های مختلف و اعلام فراخوان یک هفته اعتراض در خارج کشور از ۱۵ تا ۲۳ ژوئنبرای دفاع از آزادی فوری و بی قید و شرطکلیه زندانیان سیاسی، آزادی بیان و علیه تهدیدها و سرکوبگری‌های حکومت اسلامی اعلام کرده است.

مردم آزادیخواه و مبارز

با شرکت در این کنفرانس بصورت حضوری در شهر تورنتو کانادا و بصورت آنلاین در سایر نقاط جهان و با  حضور فعال در هفته اعتراضی صف مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی را تقویت کنید. با در دست داشتن تصاویر زندانیان سیاسی در تظاهرات‌های این هفته اعتراضی فعالانه شرکت کنید و یا خود هر جا که هستید تجمعی سازمان بدهید.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری با حمایت از ابتکار کمیته زندانیان سیاسی و دفاع بیدریغ از زندانیان سیاسی و خانواده‌هایآنان، همه شما مردم آزادیخواه و مبارز را به شرکت فعال و رزمندهبرای آزادی زندانیان سیاسی و جهانی کردن فریاد آزادی‌ خواهی آنان فرا می‌خواند.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ ژوئن ۲۰۲۴

تجمعات اعتراضی که تاکنون اعلام شده است:

سوئد:

گوتنبرگ: شنبه ۱۵ ژوئن ساعت ۱۴ Drottningtorget

استکهلم: پنجشنبه ۲۰ ژوئن ساعت ۱۴ Sturegatan Sundbyberg

بوروس: پنجشنبه ۲۰ ژوئن ساعت ۱۴ Storagatan

مالمو: شنبه ۲۲ ژوئن ساعت ۱۳ Gustav Adolf torg

آلمان:

کلن: جمعه ۲۱ ژوئن ساعت ۱۷ Neumarket

فرانکفورت: شنبه ۲۲ ژوئن مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران

کانادا:

ونکوور: شنبه ۲۲ ژوئن ساعت ۱۴ مقابل Art Gallery

اینرا هم بخوانید

گزارشگر ویژه سازمان ملل می‌گوید در ایران «شواهدی از نسل‌کشی در دهه ۶۰» وجود دارد

جاوید رحمان، گزاشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشری ایران می‌گوید شواهدی از «نسل‌کشی» …