روسیه مدعی تسخیر همه منطقه لوهانسک شد. ادامه حملات به سایر مناطق اوکراین

به گفته وزیر دفاع روسیه، شهر لیسیچانسک و تمام منطقه لوهانسک در شرق اوکراین به تصرف نیروهای روسی درآمده است. مقامات اوکراین ادعای روسیه در مورد تصرف کامل شهر لیسیچانسک را رد کردند.

درگیری‌های شدیدی در چند منطقه استراتژیک دونتسک در جریان است. مناطق جنوبی کشور نیز هدف حملات هوایی روسیه قرار گرفته‌اند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در گزارشی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفته است که شهر لیسیچانسک در شرق اوکراین را تحت کنترل گرفته و بدین گونه تمام منطقه لوهانسک به تصرف نیروهای روسی درآمده است.

لوهانسک و دونتسک، منطقه بزرگ دونباس در شرق اوکراین را تشکیل می‌دهند. ارتش روسیه طی هفته‌های گذشته تمام تمرکز خود را بر روی تسلط کامل بر دونباس گذارده است.مقامات اوکراین اما ادعای روسیه مبنی بر تصرف شهر لیسیچانسک در منطقه لوهانسک را رد کردند.

به گفته ستاد نیروهای مسلح اوکراین، حملات روسیه به سوی خارکیف و اسلوویانسک ادامه دارد اما این حملات از سوی نیروهای اوکراینی دفع شده‌اند. دویچه وله

یورونیوز:حملات موشکی روسیه به اسلوویانسک تعداد زیادی کشته بر جای گذاشت 

وادیم لیاخ، شهردار شهر اسلوویانسک، می‌گوید در پی حملات موشکی نیروهای روسیه به این شهر، تعداد زیادی از مردم کشته و افراد بیشتری هم مجروح شده‌اند. 

هنوز آمار دقیقی از تعداد کشته‌ها و مجروحان اعلام نشده اما شهردار اسلوویانسک می‌گوید در پی این حملات دست‌کم ۱۵ آتش‌سوزی در نقاط مختلف شهر مشاهده شده است. او همچنین تاکید کرد که این شدیدترین گلوله‌باران شهر از زمان آغاز حملات روسیه به این منطقه بوده است. 

اینرا هم بخوانید

طي دو سال گذشته ۲۱ وكيل مورد سوءقصد قرار گرفتند كه از اين تعداد ۶ وكيل به قتل رسيدند

گزارش روزنامه اعتماد: دو سال گذشته (۱۴۰۱ و ۱۴۰۲) دست‌كم ۲۱ وكيل مورد سوءقصد قرار …