روسیه: وزیر جنگ و چند فرمانده ارشد داعش کشته شدند

BBC
حلیم‌افحق نشر عکسYOUTUBE
Image captionوزارت دفاع روسیه گفته است حلیم‌اف در نتیجه بمباران مواضع داعش در حوالی دیر‌الزور کشته شده است

روسیه از کشته شدن تعدادی از مقامات و فرماندهان ارشد گروه موسوم به دولت اسلامی – داعش – در سوریه خبر داده است.

روز جمعه، ۱۷ شهریور (۸ سپتامبر) وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای در فیسبوک این وزارتخانه اعلام کرد که حمله هواپیماهای روسی به هدف‌هایی در نزدیکی شهر دیرالزور در شرق سوریه، به کشته شدن “امیر دیرالزور” و وزیر جنگ داعش منجر شده است. امیر دیرالزور فرمانده انتصابی داعش در دیرالزور بوده است.

در این بیانیه آمده است که “در نتیجه حملات نیروی هوایی روسیه به نقاطی در حوالی شهر دیرالزور شامل یک قرارگاه فرماندهی و یک مرکز ارتباطات متعلق به داعش چهل تن از نفرات این گروه کشته شدند.”

در این گزارش آمده است که “براساس اطلاعات تایید شده، چهار فرمانده عملیاتی اصلی از جمله ابومحمد الشمالی، فرمانده یا امیر منطقه دیرالزور در میان کشته شدگان این حمله بوده‌اند.”

این خبر به صورت مستقل تائید نشده است.

+ کشته شدن چهار تن از بستگان نظامی تاجیک که به داعش پیوسته بود

+ روسیه: رهبر داعش احتمالا کشته شده است

حلیم‌افحق نشر عکسFURAT
Image captionسرهنگ حلیم‌اف با ترک خدمت در دولت تاجیکستان به سوریه رفت و به داعش پیوست

وزارت دفاع روسیه همچنین گفته است که گلمراد حلیم‌اف، که از او به عنوان وزیر جنگ داعش نام برده نیز در این حمله به شدت زخمی شد و جان داد. گلمراد حلیم‌اف تا سال ۲۰۱۵ میلادی فرمانده نیروی ویژه پلیس تاجیکستان بود و دست‌کم سه بار در در آمریکا و دو بار در روسیه دوره‌های نظامی را سپری کرده بود. او سپس به سوریه رفت و در یک نوار ویدیوئی اعلام داشت که به داعش پیوسته است. بعدا گزارش شد که در پی کشته شدن وزیر جنگ سابق داعش، گلمراد حلیم‌اف به این سمت منصوب شده است.

ایالات متحده او را یکی از عناصر کلیدی داعش و برای امنیت ملی ایالات متحده خطرناک معرفی و برای اطلاعات منجر به کشته شدن یا بازداشت او جایزه تعیین کرده است. چند ماه پیش برخی رسانه‌های غربی خبر کشته شدن او را منتشر کردند اما این گزارش‌ها صحت نداشت.

هنوز داعش در مورد گزارش وزارت دفاع روسیه اظهارنظری نکرده است.

در جریان جنگ سوریه، در موارد مختلف گزارش‌هایی از کشته شدن رهبران و فرماندهان ارشد داعش منتشر شده و در ماه ژوئن سال جاری، وزارت دفاع روسیه گفت که احتمال دارد ابوبکر البغدادی، رهبر داعش در حملات هواپیماهای روسی به محل برگزاری یک جلسه نظامی داعش در رقه کشته شده باشد. این خبر مورد تایید قرار نگرفت.

اوایل این هفته منابع نظامی روسیه گفتند که نیروهای دولتی سوریه و متحدان آنها با حمایت نظامی روسیه توانسته‌اند محاصره دیرالزور را بشکنند.

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …