روشنفکران سوری خواستار طرح پرونده «جنایات ضد بشری» رژیم سوریه در دادگاه کیفری بین المللی شدند

صدها تن از روشنفکران و هنرمندان سوری در نامه ای سرگشاده به دبیر کل سازمان ملل، خواستار طرح آنچه که «جنایات ضد بشری» رژیم بشار اسد در سوریه خوانده اند، در دادگاه کیفری بین المللی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه مصطفی خلیفه، نویسنده، فاروق مردم بیک، ناشر و خانم بسامه کدمانی، از چهره های مخالف بشار اسد در میان امضا کنندگان این نامه هستند.

در بخشی از نامه، امضا کنندگان خطاب به آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نوشته اند : « مسئولیت شمادر برابر بشریت ایجاب می کند که برای پایان دادن به خشونتهای شدید اعمال شده از سوی رژیم وحشی بشار اسد اقدام کنید.»

نویسندگان نامه از پرونده حاوی تصاویر هزاران تن از قربانیان شکنجه در زندانهای دولت سوریه و گزارش تازه سازمان عفو بین الملل درباره شکنجه و اعدام زندانیان در زندان “صیدنایا” بعنوان اسناد جنایات رژیم بشار اسد یادآوری کرده اند.

آنان خطاب به دبیر کل سازمان ملل نوشته اند : « زندانیان زندانهای سوریه حق اعتراض ندارند و وظیفه ما روشنفکران سوری است تا صدای آنها را به گوش دیگران برسانیم .»

 به گفته نویسندگان نامه، شورای امنیت سازمان ملل باید طرح پرونده جنایات رژیم بشار اسد در سوریه را در دادگاه بین المللی کیفری به عهده بگیرد.بر اساس آخرین گزارش سازمان عفو بین الملل، نزدیک به سیزده هزار زندانی طی یک دوره پنج ساله در زندان صیدنایا به قتل رسیده اند.رادیو فرانسه

 

اینرا هم بخوانید

سخنگوی ستاد انتخابات رژیم مدعی شد۹۷ هزار و ۹۶۷ رای از ایرانیان خارج از کشور اخذ شده است

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات حکومت آراء اخذ شده از ایرانیان مقیم خارج از کشور …