رویترز: ایران از چند خواسته اصلی خود در مذاکرات احیای برجام صرف نظر کرده است

رویترز؛یک مقام ارشد آمریکایی» در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری رویترز اظهار داشت که ایران از چند خواسته مهم خود در مذاکرات احیای برجام عقب‌نشینی کرده و از جمله از اصرار بر بستن پرونده پادمانی سه مکان مشکوک به فعالیت اتمی نظامی دست کشیده است.به نوشته این خبرگزاری در روز سه‌شنبه،‌ اول شهریورماه، به نقل از این مقام که نخواسته است نامش فاش شود، با این تصمیم ایران یکی دیگر از موانع اصلی بر سر راه توافق احیای برجام برداشته شده است.

رویترز نام این صاحب منصب در دولت آمریکا را به دلیل «حساسیت» موضوعی که فاش کرده نبرده است. او گفت هنگامی که هیئت ایرانی هفته گذشته به مذاکرات وین بازگشت، از خواسته‌های اصلی که بر سر آن اصرار داشت، دست کشیده بود.

«مقام ارشد آمریکایی» دوشنبه شب به رویترز گفت ایران تا پیش از این نیز از اصرار بر خارج کردن نام سپاه از فهرست سازمان‌های «تروریستی خارجی» دولت آمریکا دست شسته و در آخرین دور از مذاکرات وین اصرار کرد که برخی از شرکت‌های وابسته به سپاه از تحریم خارج شوند که آمریکا پاسخ داد «تحت هیچ شرایطی این کار انجام نمی‌شود».

این مقام آمریکایی افزود، به ایران که خواهان تضمین برای بستن همه پرونده‌‎‌های پادمانی در آژانس نیز بود، پاسخ دادیم: «هرگز».از رویترز و رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …