حزب کمونیست کارگری: ریشه گرانی نجومی، مافیای حاکم است

گرانی در ایران شوکه آور است. فقر و گرسنگی فزاینده کارد را به استخوان رسانده است. بدون اغراق هر لحظه و هر روز قیمت مایحتاج اولیه زندگی در این کشور به میزان نجومی افزایش می یابد.حتی موادی مثل نان ساده که از دیرباز فقیرانه ترین قوت لایموت خوانده میشدند، امروز برای بخشهای زیادی از مردم بسادگی قابل دسترس نیست.

این وضعیت مطلقا قابل تحمل و قابل قبول و قابل دوام نیست. ریشه و بانی این شرایط اسفناک و کشنده حاکمیتی است که جز دزدی و مرگ و عقبگرد و سرکوب و زندان چیزی به جامعه ارزانی نداشته است. ریشه این وضعیت سرمایه داری مافیائی و چپاولگر است که جنایتکارترین و انگلترین عناصری را که کسب و کارشان چپاول و دزدی از کار و تولید و ثروتها است،‌ بر جامعه حاکم کرده است.

هر روز ادامه این سیستم و این مافیای سرمایه داری اسلامی، به قیمت جانهای بسیار و گسترش دردهای کشنده و مشقتهای بیکران برای کارگران و توده مردم تمام میشود. فریاد معلمان و کارگران و زنان و بازنشستگان و جوانان بلند است. این فریادها را بهم گره بزنیم. دستهایمان را به هم بدهیم و با عزم برپایی جامعه ای برابر و آزاد و انسانی، میلیونی به خیابان بیاییم.

رفاه و زندگی انسانی حق تک تک مردم است. درمان و آموزش رایگان حق همه است. داشتن نان و مسکن مناسب پایه ای ترین حق مردم است. حکومت چپاول و سرکوب و ضد زندگی باید گورش را گم کند.

زنده باد انقلاب انسانی برای جامعه انسانی! زنده باد سوسیالیسم!

حزب کمونیست کارگری ایران

اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲ مه ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …