رییس سازمان محیط زیست:” دشمن در حال برنامه ریزی برای ایجاد نارضایتی عمومی از بروز ریزگرد‌ها است”!!

علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست جمهوری اسلامی گفته:” دشمن در حال برنامه ریزی برای ایجاد نارضایتی عمومی از بروز ریزگرد‌ها است”.! مسئول گسترش ریز گردها و بحرانهای زیستی سیاستهای حکومت است.

روزنه: سیاست های ضد زیست محیطی، طرح های انتقال آب، اجرای پروژه های صنعتی آب بر، اجرای طرح های کشاورزی نهادهای وابسته به حکومت، از جمله طرح 500 هزار هکتاری و ابسته بیت خامنه ای در خوزستان و… عامل اصلی بحران آب است. در این میان مردم استانها و مناطقی که با تنش های آبی رو برو هستند، به خوبی می دانند که پشت این سیاست ها مافیای عظیم آب و سیاستهای ضدمردمی حکومت قرار دارد. مردم به درست بر علیه همه این سیاستها در سالهای اخیر دست به مقاومت و مبارزه زده اند.

“سازمان حفاظت محیط زیست جمهوری اسلامی” از جمله نهادهای زیر ضرب این اعتراضات مردمی است. چرا که صدور مجوز طرح های ضد محیط زیستی و پروژه های انتقال آب، با تائید این سازمان و مافیای حکومتی گرد آمده در آن صورت می گیرد.

اعتراضات گسترده مردم بر علیه سیاستهای حکومت در زمینه به اجرا گذاشتن دهها پروژه انتقال آب در استانهای مختلف، بخشی از اعتراض و مبارزه برحق مردم بر علیه کل سیاستهای حکومت است که تبدیل به یک جنبش عمومی و سراسری در مقابل حکومت شده است. آن “دشمنی” که این مقام رژیم به آن اشاره می کند، کسی نیست جز مبارزه و صف اعتراض گسترده مردم علیه همه این سیاستها. زدن اتهام به اعتراضات و مبارزات برحق مردم، تبلیغ و جو سازی علیه این اعتراضات، یک بخش ثابت سیاستهای کثیف حکومت و زمینه سازی برای سرکوب این مبارزات است. این سیاستها شکست خورده است. مردم راههای مقابله با آنها را یاد گرفته، نترسیده و با جرات تر از هر زمانی برای تحمیل خواستها و مطالبات برحق شان بر حکومت، در میدان نبرد بر علیه رژیم حضور دارند.

اعتراضات گسترده و ادامه دار مردم به بی آبی در خوزستان، چهارمحال بختیاری و اصفهان، تنها چند نمونه برجسته از قدرت جنبش های توده ای و اعتراضی علیه رژیم است، که موارد زیادی حکومت را وادار به عقب نشینی و دادن وعده هایی کرده است. ترس حکومت همینجا و از سراسری شدن و گسترده تر شده این اعتراضات است.

اعتراضات ادامه دار مردم در مناطق مختلف علیه تحمیل بی آبی، علیه پروژه های انتقال آب حکومت، و در کل علیه رژیم که خود و سیاستهایش عامل اصلی بحران آب و این وضعیت بحرانی است، نشان می دهد که مردم دشمن شان را خوب می شناسند و برای جنگ با آن در صحنه حضور دارند. برخورداری از محیط زیست سالم، دسترسی مردم و کشاورزان به آب و… حق مسلم مردم است. یک مانع اصلی بر سر راه تحقق این خواستها، کلیت نظام جمهوری اسلامی با همه سیاستهای ضد مردمی اش، از جمله همین “سازمان حفاظت محیط زیست” است که بدرست زیر ضرب اعتراضات مردم قرار دارد. برای پایان دادن نهایی به بحران آب و کم آبی و فاجعه زیست محیطی تحمیل شده بر مردم، باید جمهوری اسلامی را به زیر کشید.

اینرا هم بخوانید

بیش از شش هزار همکار پیمانی پروژه ای نفت وارد اعتصاب شده اند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:بیش از شش هزار همکار پیمانی پروژه ای نفت وارد …