زاکانی:ترامپ یک “فرصت” برای ماست!

زاکانی از فرماندهای سابق سپاه و نماینده سابق مجلس حکومت و از باندهای اصولگرای وابسته به سپاه گفته است:دعوا با دنیا هیچ گاه دستور کار انقلاب نبوده است/ترامپ یک فرصت برای ماست/ راه درست این است: نه از آمریکا بترسیم نه چشم امید داشته باشیم.بخش هایی از سخنان وی برگرفته از فارش به صضمیمه می آید. روزنه

 

ترامپ برای ما بزرگ‌ترین فرصت است. دلیلش این است که باطن آمریکا را به جهانیان نشان می‌دهد و اینجا جایی است که می‌توانیم حقانیت خود را ثابت کنیم و هم با مردم جهان و هم با سایر دولت‌ها ارتباط برقرار کنیم.

ویبا اشاره به اینکه دولت می‌گوید من در برابر ترامپ کوتاه می‌آیم چون او یک رئیس‌جمهور دیوانه است، اظهار کرد: باید بگوییم خیلی اشتباه می‌کنید که کوتاه می‌آیید و ما حق نداریم کشور را به دام جنگ بکشیم.

 این کوتاه آمدن دولت در برابر ترامپ کشور را به دام جنگ می‌کشاند، زیرا باعث طمع‌ورزی و حمله وی خواهد شد. ما باید بین جنگ و صلح و بین تسلیم شدن و اتخاذ موضع در برابر ترامپ یکی را انتخاب کنیم و ما نه جنگ و نه تسلیم شدن را انتخاب می‌کنیم.ما در قبال ترامپ روش فکورانه بهره‌وری از گسل‌های بین نمایندگان جهانی را در نظر می‌گیریم و منافع خودمان را به پیش می‌بریم.

ما باید حرف بزنیم و بگوییم منطق ما منطق درستی است و حاضریم با تمام دنیا مراودات مالی داشته باشیم و این مراودات بر اساس احترام متقابل باشد و باید توجه کنیم همه جهان آمریکا نیست.

 باید قید آمریکا را بزنیم، دلیلش این است که آمریکا از موضع استکبار خود را حق مطلق می‌بیند و از این رو برجام را نیز اجرا نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان ما امروز چشم امید به آمریکا دوخته‌اند، گفت: یکی از آثار روی کار آمدن ترامپ این است که حداقل چشم امید خود را به ملت خواهند دوخت و به توان داخلی کشور توجه خواهند کرد.

 می‌توانیم با ضوابطی که با دنیا برقرار می‌کنیم مسیری را برویم که نتیجه آن استقلال اقتصادی کشور باشد و آن استقلال اقتصادی را حفظ کنیم.زاکانی با تأکید بر اینکه دعوا با دنیا هیچ‌گاه در دستورکار انقلاب اسلامی نبوده است، اظهار داشت: دائماً پیام امام و رهبر انقلاب صلح و دوستی بوده است.

وی با بیان اینکه ما در برجام تعهدات خود را انجام داده‌ایم، ولی آمریکایی‌ها زیر بار تعهدات خود نمی‌روند، گفت:‌ دلیلش هم این است که مذاکره‌کنندگان عجله کردند و ما تمام تعهدات خود را انجام داده‌ایم و اکنون آمریکا دلیلی برای انجام تعهدات خود ندارد.

اینرا هم بخوانید

پزشکیان در اولین سخنرانی بعد از پیروزی: اگر خامنه‌ای نبود «اسم ما از صندوق درنمی‌آمد»

RadioFarda مسعود پزشکیان در نخستین سخنرانی خود به عنوان پیروز چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اعلام …