زمزمه های اعتصاب عمومی و هراس حکومت

کارگر کمونیست ٦١١
در حالیکه زمزمه های اعلام اعتصاب عمومی در میان کارگران و بخش های مختلف مردم به راه افتاده است، در حالیکه در اعتراض به حکومت اسلامی به عنوان مسئول مستقیم شیوع بیماری هولناک کرونا و قتل مردم اینجا و آنجا فراخوانهایی داده شده است، حسن روحانی در اولین جلسه “ستاد ملی مبارزه با کرونا” این فاجعه را توطئه دشمن دانسته و میگوید:” توطئه دشمنان ماست که با هراس افکنی زیاد در جامعه کشور را به تعطیلی بکشند”. تمام تاکیدات روحانی در سخنانش در این نشست پرهیز دادن مردم از هرگونه تجمعی است. اما با این تبصره که برای تجمع در “اماکن متبرکه” توصیه های پزشکی رعایت شود!. در واقع هراس اینان از تجمع و اعتراض مردم است. و اتفاقا همه تلاششان اینست که با توسل به خرافه و اینکه خوردن تربت امام رضا شفا بخش است و غیره ابلهانه میکوشند، مردم را در سکوت به کام این بیماری هولناک بیندازند.
سخنان روحانی در واقع شان نزول چنین نشستی را روشن میکنند. “اولین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا” را تشکیل داده اند، چون از شورش مردم که سراپا خشم و نفرت هستند به هراس افتاده اند. همه ژست این جانیان اینست که همه چیز تحت کنترل است. این درحالیست که به گفته روحانی در همین نشست، تازه از روز شنبه ١٠ اسفند تمام تصمیماتشان در خصوص اقدامات ضروری در باره کرونا از جمله اعلام تعطیلی ها انجام خواهد گرفت.
جمهوری اسلامی قاتل مردم است. جمهوری اسلامی در قبال شیوع بیماری کرونا همچون فاجعه هواپیمای اوکراینی حقایق را از مردم پنهان کرد و دروغ گفت و با این سیاست خود کل جامعه را بیشتر و بیشتر به کام این بیماری هولناک برد و کرونا را به فاجعه انسانی خطرناکی در ایران تبدیل کرد. جمهوری اسلامی با مانور دادن با بیماری هولناک کرونا در جهت اهداف سیاسی خود برای رها کردن موجودیتش از چنگ جامعه ای که عزم به زیر کشیدنش را دارد، جان میلیونها مردم را به بازی گرفته است. جمهوری اسلامی عامل مستقیم شیوع این بیماری نه فقط در ایران بلکه باعث انتقال آن به هفت کشور دیگر شده است. تا حدی که امروز از این موضوع به عنوان بحرانی منطقه ای و جهانی صحبت میشود. سخنان روحانی در نشست ” ستاد ملی مبارزه با کرونا” و اینکه گویا از روز شنبه همه چیز به وضع عادی برخواهد گشت، یک گستاخی اشکار است و با خشم وسیع مردم روبرو شده و با واکنش اعتراضی وسیعی در سطح مدیای اجتماعی پاسخ گرفته است.
اما کیست که نداند که هراس این جانیان از چیست؟ آنها وقتی از “توطئه دشمن” سخن میگویند، اشاره شان به مردمی است که برای به زیر کشیدن این رژیم عزم جزم کرده اند و در خیزش آبان و دیماه با شعار جمهوری اسلامی نابود باید گردد، با صدایی رسا عزم خود را اعلام کردند. هراس این جانیان از اعتصاب عمومی کل جامعه و ضربه کاری ایست که اعتراض سراسری مردم بر موجودیتشان وارد کند. ستاد ملی کذایی شان را در همین رابطه تشکیل داده اند تا خاکی بر سرشان بریزند. چرا که اعتصاب عمومی مردم ضربه ای در ادامه خیزش آبان است که میتواند کل بساطشان را جارو کند و این گفتمانی است که امروز جلو آمده و جامعه برای آن آمادگی دارد. جمهوری اسلامی باید برود.*

اینرا هم بخوانید

افزایش دستمزد یا حمله معیشتی گفتگو با شهلا دانشفر در برنامه خط رفاه در تلویزیون کانال جدید

کارگر کمونیست ۸۲۴ حسن صالحی: در برنامه این هفته در مورد تعیین میزان حداقل دستمزد …