زمین‌لرزه ۵.۲ ریشتری بخش‌هایی از کهکیلویه و بویر احمد را لرزاند

مدیرکل ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد درباره خسارات احتمالی این حادثه به ایرنا گفت که بر اثر وقوع این زمین لرزه کوه دیل واقع در گچساران ریزش داشته و باعث مسدود شدن محور دیل – چرام – گچساران شده است.بنابر گزارش‌های اولیه، این زلزله خسارت هایی به منازل مسکونی به ویژه در شهرستان چرام وراد کرده است.

به گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ۲۱ دقیقه پس از آغاز روز دوشنبه ۱۴ مرداد ماه، زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۵.۲ ریشتر مناطقی از استان کهکیلویه و بویر احمد را لرزاند.

این زمین‌لرزه در ۱۸ کیلومتری چرام، ۲۶ کیلومتری دوگنبدان و ۳۱ کیلومتری دهدشت در استان کهگیلویه وبویر احمد رخ داده است.پس از آن دست‌کم یک پس‌لرزه به شدت ۳.۵ ریشتر رخ داده‌است.ساعتی پس از زمین‌لرزه چرام، زمین‌لرزه‌ای ۲.۷ ریشتری نیز در شهر بهبهان در استان خوزستان رخ داده‌است.

گزارشی از خسارت‌های انسانی منتشر نشده‌است. با این حال مردم در شهر چرام به خیابان‌ها سرازیر شده‌اند و بسیاری شب را خارج از محل سکونت خود سپری کرده‌اند. فارس می‌گوید در برخی از نقاط جاده گچساران به چرام حدفاصل دیل، ریزش کوه گزارش شده است.بنا بر گزارش‌ها زمین‌لرزه در یاسوج و گچساران نیز احساس شده‌است.از رسانه ای حکومتی

اینرا هم بخوانید

پزشکیان در اولین سخنرانی بعد از پیروزی: اگر خامنه‌ای نبود «اسم ما از صندوق درنمی‌آمد»

RadioFarda مسعود پزشکیان در نخستین سخنرانی خود به عنوان پیروز چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اعلام …