زنده باد هشت مارس روز جهانی زن! گسترده تر باد مبارزه علیه حجاب و تبعیض و زن ستیزی! گرامی باد چهل سال نبرد شورانگیز زنان علیه جمهوری اسلامی!

 جنبش رهایی زن از همان ابتدا قاطعانه علیه جمهورَی اسلامی ایستاد و اکنون نیز در  صف اول جنبش انقلابی مردم ایران علیه رژیم اسلامی و  برای آزادی و برابری قرار دارد. از تظاهرات علیه حجاب در ۸ مارس ۷۹ (۱۷ اسفند ۵۷) تا ایفای نقش پیشتاز در تظاهرات های ۸۸، از شرکت فعال زنان در خیزش انقلابی دی ماه ۹۶ تا  برچوب کردن حجاب -این رکن اقتدار و هویت رژیم اسلامی- توسط دختران خیابان انقلاب، و تا  نقش برجسته زنان در اعتصابات و تظاهرات های  اخیر کارگران و معلمان و بازنشستگان و دانشجویان و رانندگان کامیون و مالباختگان، همه و همه جلوه هایی از حضور قدرتمند زنان در مبارزه مردم ایران علیه جمهوری اسلامی و برای برپایی یک دنیای بهتر است. به هر عرصه زندگی و اعتراض اجتماعی که نگاه کنید، از محیط خانواده و مدرسه و دانشگاه  تا تشکیل سازمانهای مردم نهاد علیه مصائب اجتماعی تا حمایت از حیوانات و جنبش حفظ محیط زیست، از موسیقی و فیلم و ادبیات تا ورزش و فعالیت های علمی، از  نبرد هرروزه علیه حجاب در خیابانها تا مبارزه علیه جداسازی جنسیتی در دانشگاه و ورزشگاه، از اعتراض به  زندان و اعدام و شکنجه گرفته تا مقابله با  فرهنگ منحط مردسالار و ارتجاعی، در همه جا زنان در صف مقدم ایستاده اند. اکنون نه فقط جمهوری اسلامی و حجاب و زن ستیزی اش قدم به قدم به عقب رانده میشود بلکه شعار “آزادی زن، آزادی جامعه” که اول بار در تظاهرات ۸ مارس ۵۷ طرح شد به شعور سیاسی بخش های هرچه وسیعتری از جامعه تبدیل میشود. دیگر برهمه مشهود است “انقلابی که در ایران شکل میگیرد رنگی زنانه دارد”.

 

امسال ۸ مارس روز جهانی زن، برابر با ۱۷ اسفند ۹۷، فرصتی است  تا این چهل سال مبارزه قهرمانانه زنان علیه جمهوری اسلامی و نه به اسلام سیاسی را به اشکال گوناگون گرامی داشت؛ و از این فرصت استفاده کرد تا مبارزه برای رهایی جامعه  از شر  رژیم اسلامی و زن ستیز را گامی دیگر به جلو راند. ما همه مردم ایران را دعوت میکنیم تا روز جهانی زن را در اجتماعات و گردهمایی خود، در محیط کار و تحصیل، در خیابان و محله و در فضای مجازی و بیانیه ها و اعلامیه ها به گرمی جشن بگیرند و گرامی بدارند. این روزی است که باید حجاب ها را بر چوب کرد و زیر پا  کوبید، روزی است که قوانین و مقررات و فرهنگ زن ستیز و ضد بشری جمهوری اسلامی را به چالش کشید و به تحقیر و نابرابری و خشونت جنسیتی اعتراض کرد. این روزی است تا  اتحاد صفوف خود را  برای پایان دادن کامل به  حجاب و تبعیض و زن ستیزی و  برای سرنگونی جمهوری اسلامی و تحقق آزادی و برابری  تحکیم بخشیم. شکی نیست که هر پیشروی زنان ایران علیه جمهوری اسلامی و اسلام سیاسی دستاوردی برای تمام زنان جهان و بویژه در کشورهای اسلام زده است. جنبش رهایی زن در ایران بخش رادیکال و پیشتاز جنبش نوین رهایی زن در جهان است که علیه نابرابری و تبعیض و بردگی جنسی ای قدم علم کرده که امروز عملا توسط سرمایه داری و دولتهایش  تداوم می یابد.

حزب کمونیست کارگری فرا رسیدن ۸ مارس روز جهانی زن را به همه زنان ایران و جهان تبریک میگوید و  بازو در بازوی همه فعالین جنبش آزادی زن به استقبال این روز میرود و در  بزرگداشت هرچه با شکوهتر آن میکوشد.

زنده باد آزادی و برابری

آزادی زن، آزادی جامعه

سرنگون باد جمهوری اسلامی

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۵ فوریه ۲۰۱۹

 

اینرا هم بخوانید

۱ مه ۲۰۲۴؛ اطلاعیه شماره ۲: در اراک جمعیت بزرگی از بازنشستگان تامین اجتماعی اول مه را گرامی داشتند

بنا به گزارشهای دریافتی جمعیت بزرگی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان تامین تجمعکرده …