زنده حمله هوایی اسرائیل به بیروت؛ «حسن نصرالله هدف حمله بود»

ارتش اسرائیل می‌گوید مقر مرکزی گروه حزب‌الله در حومه جنوبی بیروت را هدف قرار داده است. این حمله هوایی عصر جمعه ششم مهر و دقایقی بعد از سخنرانی بنیامین نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل انجام شده است.

دود غلیظ ناشی از این حمله آسمان را فرا گرفته و شبکه المنار، وابسته به حزب‌الله، خبر داده است که چهار ساختمان در این حمله ویران شده است. وزارت بهداشت لبنان آمار اولیه تلفات این حمله را دو کشته و ۷۶ زخمی اعلام کرده است.

دانیل هگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، روز جمعه ششم مهر اعلام کرد مرکز اصلی فرماندهی حزب‌الله در عمق مناطق مسکونی و در زیر ساختمان‌های مسکونی قرار داشت.

رسانه‌های اسرائیل می‌گویند این حمله سنگین با بمب‌های «سنگرشکن» انجام شده است و ظاهرا هدف اصلی این حمله حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، بوده است. رادیو فردا

*رادیو آمریکا:گزارش‌های ضد و نقیض درباره هدف قرار گرفتن نصرالله و صفی‌الدین در حمله اسرائیل به مقر حزب الله

به دنبال حمله هوایی روز جمعه اسرائیل به مقر حزب‌الله در حومه بیروت گزارش‌های ضد و نقیضی از سرنوشت حسن نصرالله، رهبر این گروه شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران، و هاشم صفی الدین، معاون نصرالله، منتشر شد.ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که در این حملات ستاد فرماندهی مرکزی حزب‌الله، گروه شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران، را در حومه بیروت هدف قرار داده است.

اندکی پس از این حمله برخی گزارش‌ها – از جمله گزارشی که «اکسیوس» به نقل از یک منبع اسرائیلی منتشر کرد – از هدف قرار گرفتن نصرالله در این حملات حکایت داشتند. همچنین برخی شبکه‌های اسرائیلی گزارش داده بودند که هاشم صفی الدین،‌ معاون حسن نصرالله، نیز هدف قرار گرفته است. اما رویترز به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله گزارش داد که نصرالله و صفی الدین هر دو «زنده» است.

یک مقام ارشد امنیتی حکومت ایران نیز روز جمعه به خبرگزاری رویترز گفت که جمهوری اسلامی در حال بررسی وضعیت حسن نصرالله، رهبر حزب الله، است، پس از آن که آکسیوس به نقل از یک منبع اسرائیلی گفت که وی در حمله اسرائیل به بیروت هدف قرار گرفته است.

اینرا هم بخوانید

دلارپاشی رانتی بانک مرکزی ادامه دارد

بانک مرکزی از اول فروردین ماه تا ۴ مهر ماه امسال ۳۳میلیارد و ۱۰۲میلیون دلار …