١٠ زن بهایی به ۹۰ سال حبس محکوم شدند

 شعبه یک بی‌دادگاهی به ریاست قاضی توکلی با صدور احکام سنگین برای ۱۰ شهروند بهائی، آنها را در دادگاه بدوی به حبس‌های طولانی مدت و پرداخت میلیون‌ها تومان جزای نقدی، ممنوع‌الخروجی و ممنوعیت استفاده از فضای مجازی محکوم کرد.

بر اساس این حکم یگانه آگاهی، یگانه روح‌بخش، نگین خادمی، شانا شوقی‌فر، مژگان شاهرضایی، پرستو حکیم، آرزو سبحانیان و ندا بدخش هر کدام به ۱۰ سال حبس و ۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده‌اند که یک سوم از حکم نگین خادمی، یگانه آگاهی و یگانه روح‌بخش و نیمی از احکام مژگان شاهرضایی، پرستو حکیم، آرزو سبحانیان، ندا بدخش و شانا شوقی‌فر تعلیقی اعلام شده است. ندا عمادی و بهاره لطفی نیز هر کدام به ۵ سال حبس و ۵۰ میلیون جزای نقدی محکوم شده‌اند که ۴ سال از مدت حبس آنها تعلیقی اعلام شده است. بر اساس این احکام ظالمانه، همه این ۱۰ نفر به دو سال ممنوع الخروجی و دو سال ممنوعیت استفاده از فضای مجازی نیز محکوم شده‌اند. دادگاه در حکم خود همچنین اعلام کرده که تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها و به طور کلی تمام وسایل دیجیتال و هرگونه زیورآلات این افراد و هر مقدار دلار آمریکا و استرالیا که در اختیار دارند، به «نفع صندوق مسلمین» ضبط می‌شود.

جمهوری اسلامی حکومتی بی‌نهایت خودکامه و کپک‌زده با ارتجاعی‌ترین سیاست‌های عهد عتیقی است. یک مشت موجودات متحجر با مغزهای متعفن در راس این حکومت نشسته‌اند و بر اساس تفکرات و آموزه‌های مرتجعین دو هزار سال قبل هر روز ضد انسانی‌ترین تصمیمات و سیاستها را علیه مردم به اجرا میگذارند. از جمله در مورد منسوبان به بهائیت هفته‌ای نیست که دست به احضار و دستگیری آنها نزنند. این سیاست سرکوبگرانه را جمهوری اسلامی در تمام طول عمر ننگینش علیه آنها اعمال کرده است. 

باید در مقابل سرکوب این شهروندان ایستاد. مقابله با سرکوب بهاییان اقدامی در جهت تقویت انقلاب زن زندگی آزادی و اتحاد بخش‌های مختلف مردم تحت ستم است. آزادی مذهب و بی‌‌مذهبی و کلا آزادی بیان و اندیشه حق بی چون و چرای همه شهروندان است و با سرنگونی این حکومت منفور ما مردم آنرا به طور کامل و همه جانبه به اجرا خواهیم گذاشت.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۲۱ اکتبر ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

با فراخوان کارگران رسمی مناطق عملیاتی جنوب، امروز سه شنبه یکم آبان ماه ۱۴۰۳ فصل جدیدی در اعتراضات نفت رقم خورد.

با فراخوان کارگران رسمی مناطق عملیاتی جنوب، امروز سه شنبه یکم آبان ماه ۱۴۰۳ فصل …