زیر بار ستم نمیکنیم زندگی

مبارزه کارگران هپکو یک قدم به موفقیت نزدیک تر شد. کارگران هپکو دو ماه حقوق معوقه خودرا دریافت کردند. و زیر فشار مبارزات کارگران گویا صاحب کارخانه دستگیر شده است. این ها یک موفقیت مهم برای کارگران است.اما تمام خواست کارگران این نیست. اولا کارگران ماهها طلبهای خودرا دریافت نکرده اند و خواهان آن هستند که همه آنها پرداخت شود و ثانیا تامین و تضمین شغلی برای این کارگران که تعدادشان به بیش از هزار کارگر میرسد مهم است. این کارخانه که تولید کننده ماشین الات سنگین ساختمانی است از بخش دولتی به یکی از نورچشمی های حکومت به ثمن بخس منتقل شد و این شخص مدتی رمق کارگران را کشید و پولهای زیادی را بالا کشید و بعد همان پول ناچیز را هم گویا پرداخت نکرد. در تنیجه کارخانه الان در حال تعطیل است و بیش از هزار کارگر زندگی شان معلق شده است و حقوقها وطلبهایشان ماههاست که پرداخت نشده است.

مبارزه کارگران هپکو در همین مدت فضای جامعه تاثیر زیادی گذاشت و حکومت را هم به وحشت انداخته است. این مهم است که هر کس که صدای این کارگران را میشنود از مبارزات آنها به هر شکلی که میتواند حمایت کند.
یک وارونگی آشکار در کل سیستم سرمایه داری را بیش از هرجایی در این مملکت میشود دید. کارگر همه نعمتها را تولید میکند و خود محرومترین بخش جامعه است. این منطق ضد انسانی سرمایه در همه جای دنیاست. اما در ایران این وارونگی و بی منطقی بطور جدی مورد مصاف کارگران و مردم قرار گرفته است و این امید بخش است. کارگران فقط شعار نمیدهند که زیر بار ستم نمیکنیم زندگی. بلکه واقعا دارند علیه ستم جدال میکنند.
زنده باد کارگران هپکو زنده باد طبقه کارگر!

اینرا هم بخوانید

در دو سالگی انقلاب زن زندگی آزادی- کاظم نیکخواه

دو سال از شروع انقلاب زن زندگی آزادی گذشت. ما مردم، ما زنان و دختران …