زیر فشار اعتراضات، یونیسف بالاخره کشتار کودکان توسط جمهوری اسلامی را محکوم کرد

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) شامگاه یکشنبه ۶ آذر (۲۷ نوامبر) در بیانیه‌ای کشتار کودکان در ایران را محکوم کرد.

یونیسف در این بیانیه اعلام کرده است که جمهوری اسلامی به عنوان یکی از اعضای کنوانسیون حقوق کودک موظف به رعایت و اجرای حقوق کودکان برای زندگی، حریم خصوصی، آزادی اندیشه و تجمع مسالمت‌آمیز است.صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل همچنین به ادامه حملات به مدارس نیز اشاره کرده و نوشته است “مدارس باید همیشه مکان امنی برای کودکان باشند.”

اعتراض ایرانیان به سکوت یونیسف نتیجه داد

پیش از این گروهی از وکلا و حقوق‌دانان ایرانی در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس یونیسف خواستار محکومیت جمهوری اسلامی به دلیل کشتن، مجروح کردن و بازداشت کودکان شده‌ بودند.در این نامه از سازمان يونيسف خواسته شده كه با استفاده از تمامی امکانات خود جمهوری اسلامی را “مجبور به رعايت تعهدات بين‌المللی و داخلی خود در قبال كودكان و توقف وضعيت وخيم كنونی” کند.

نسرین ستوده، گیتی پورفاضل، مهرانگیز کار، محمد اولیایی فرد، سعید دهقان، پیام درافشان و حسین رییسی از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.محکومیت جمهوری اسلامی ایران توسط یونیسف یکی دیگر از پیروزی‌های خیزش مردمی ایران در عرصه بین‌الملل به حساب می‌‌آید. ایرانیان در خارج از کشور در اعتراض‌ به نهادهای بین‌المللی موفق شدند تاثیر تعین‌کننده‌ای بر افکار عمومی جهان بگذارند. دویچه وله

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …