زینب جلالیان، زندانی سیاسی به دستور وزارت اطلاعات از ملاقات محروم شد

«زینب جلالیان، زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد که هفدهمین سال حبس خود در زندان مرکزی یزد را می‌گذراند‌، با دستور وزارت اطلاعات از حق ملاقات با خانواده محروم شده است. وی از ۵ سال پیش به دنبال انتقال به زندان یزد تا کنون «تنها یک بار» موفق به انجام ملاقات با خانواده‌اش شده است.

همچنین هفته گذشته این زندانی سیاسی به دنبال ادامه درد شدید در ناحیه پهلوی سمت راست برای انجام سی‌تی اسکن به بیمارستان فرخی یزد منتقل و ماموران زندان و پرسنل این بیمارستان علی‌رغم اعتراض وی، او را مجبور کرده‌اند که با دست‌بند و پابند این آزمایش را انجام دهد.

اوایل هفته گذشته پس از ارائه درخواست ملاقات زینب جلالیان با خانواده‌اش، مسئولین زندان از ممنوع‌الملاقات شدن وی به دستور وزارت اطلاعات خبر داده‌اند. تعدادی از بستگان این زندانی سیاسی که برای انجام ملاقات با وی از ماکو به یزد حرکت کرده بودند پس از اطلاع از ممنوع‌الملاقات شدن این زندانی سیاسی، در نزدیک شهر اصفهان مجبور به بازگشت به ماکو شده‌اند.

همچنین روز پنج‌شنبه ۵ مهر ۱۴۰۳، پس از ماه‌ها تحمل درد پهلوی سمت راست، این زندانی سیاسی با دو دست‌بند و یک پابند به بیمارستان فرخی یزد منتقل و علی‌رغم اعتراض وی ماموران زندان و پرسنل بیمارستان این زندانی سیاسی را مجبور کرده‌اند با دست‌بند و پابند آزمایش سی‌تی اسکن را انجام دهد».شبکه حقوق بشر کردستان

اینرا هم بخوانید

محرومیت ۱۰۰ روزه پخشان عزیزی از ملاقات با وکلای مدافع و خانواده

کمپین آزادی پخشان عزیزی، مددکار اجتماعی محکوم به اعدام، در بیانیه ای در روز سه …