ساخت سوناو استخر با هزینه میلیاردی در امامزاده‌ ده‌ونک

در ادامه دعوا و کشمکش های باندهای حکومتی در شهرداری تهران پیرامون” هزینه کرد نامعلوم” میلیاردها تومان، اخیرا یک نماینده مجلس گفته که بخشی از پولها صرف ساخت سوناو استخر در امام زاده ده ونک شده است. گزارش ایلنا در این مورد ضمیمه است روزنه

****

ایلنا:جزییات استخر حاشیه‌ساز جنب امامزاده‌ ده‌ونک/ از ادعای تهمت و دروغ تا ارائه مستندات به نجفی

قاسم میرزایی نکو نماینده مجلس درباره گزارش محمدعلی نجفی شهردار تهران درباره هزینه‌کرد منابع شهرداری در دوران گذشته به ایلنا گفته است “به طور کلی موضوع منابع مالی و هزینه‌کرد آنها و مباحثی از قبیل واگذاری پروژه‌های عمرانی یا کمک‌هایی تحت عناوین کمک به نهادهای فرهنگی، مساجد و هیات‌های مذهبی ابهامات جدی دارد”

میرزایی نکو از رویه این کمک‌ها در دوران مدیریت سابق شهرداری تهران انتقاد کرده و گفته “به طور مثال زیر امامزاده‌ای در ونک، سونا و استخر و جکوزی ساخته شده و ۳۰ میلیارد برای آن هزینه شده است”.

ایلنا، روز گذشته خبری مبنی بر صرف 30 میلیارد تومان برای ساخت یک سونا و جکوزی زیر یک امام‌زاده توسط قاسم میرزایی‌نکو، عضو فراکسیون امید مجلس منتشر شد. بر اساس این خبر امامزاده‌‌ای واقع در ده ونک 30 میلیارد تومان برای ساخت سونا، استخر و جکوزی هزینه کرده و این فقط نمونه‌ای از هزینه‌ها و کمک‌هایی است که شهردار گذشته صرف نهادهای فرهنگی خاص کرده است. هزینه‌ای که به نظر این نماینده مجلس خارج از چارچوب و اصول است.

واکنش  حجت الاسلام و المسلمین مسعود مهدوی پویا مدیریت امامزاده به این خبر: سونا و استخر جنب امامزاده ساخته شده است

 حجت الاسلام و المسلمین مسعود مهدوی پویا مدیریت امامزاده با تاکید بر اینکه همه چیز بر اساس اصول انجام شده است، افزود: ما می‌خواهیم به مردم اینجا خدمات بدهیم و این سالن ورزشی در اختیار مردم است، البته پروژه هنوز تکمیل نشده و نزدیک به 5 درصد آن باقی مانده است. ما یک پکیج شامل دارالقرآن و کتابخانه درست کرده‌ایم و رهبر شیعیان سوئیس که امام جماعت مسجد امام علی (ع) را در سوئیس به عهده دارد از این مکان بازدید کرده و گفت؛ عجب مجموعه جالبی و من حتما چنین مجموعه‌ای برای شیعیان سوئیس خواهم ساخت، اما داخلی‌ها خودشان درک نمی‌کنند.

وی تاکید کرد که این مرکز به فعالیت‌های فرهنگی مردم محل اختصاص دارد و با بیان اینکه این سونا و استخر در جنب امامزاده ساخته شده است، گفت: ما اصلا زیر امامزاده را دست نزدیم بلکه در زمین کناری امامزاده سه طبقه پایین رفته‌ایم. یک قسمت پارکینگ، آشپزخانه امامزاده، بسیج، دارالقرآن، سالن ورزشی و یک بخش نیز به استخر اختصاص دارد.

هزینه‌کرد 14 میلیارد در پروژه

او  اختصاص رقم 30 میلیارد تومان برای ساخت مجموعه را دروغ دانست و گفت: اسناد موجود است و یک شرکت خصوصی بسیار منظم و قوی در این پروژه کار کرده است و تاکنون نزدیک به 14 میلیارد و خرده‌ای برای ساخت این پروژه هزینه کرده‌ایم که با توجه به ابعاد پروژه رقم قابل توجهی نیست.او در خصوص هزینه‌ای که برای ساخت استخر و سونا شده است، گفت: این جور که این نماینده مجلس  می‌گوید، نیست. سونا فقط در حد یک حوضچه کوچک است، شاید برخی در خانه خودشان و فامیل‌هایشان چیزهایی دیده‌اند که فکرشان به این سمت می‌رود. هزینه استخر و سونا با هم 120 میلیون تومان شده است.

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …