بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند.هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع فلج اطفال

طبق گزارش‌های سازمان ملل، بسیاری از مراکز بهداشتی در نوار غزه در اثر جنگ بین گروه تروریستی حماس و اسرائیل آسیب دیده یا تخریب شده‌اند.

مدیر بخش اورژانس سازمان جهانی بهداشت در سرزمین‌های فلسطینی در یک کنفرانس ویدئویی در ژنو با اشاره به این که در این منطقه تنها ۱۶ بیمارستان با هزار و ۵۳۲ تخت تا حدی فعال هستند، افزود: «در زمان آغاز حملات حماس به اسرائيل، تعداد ۳۶ بیمارستان با سه هزار و ۵۰۰ تخت در غزه فعال بودند.»

به گفته او، در حال حاضر تنها ۴۵ مرکز بهداشت در نوار غزه فعالند در حالی که این تعداد قبل از جنگ ۱۰۵ مرکز بود.مقام سازمان جهانی بهداشت با بیان این که مراکز بهداشتی فعال در نوار غزه به دلیل حملات نظامی “تحت فشارهای شدید” هستند، به حملات اخیر به شهر خان یونس و افزایش تعداد قربانیان در بیمارستان ناصر در این شهر اشاره کرد و گفت در این مراکز شاهد “کمبود خون، تجهیزات پزشکی و تخت” هستیم.

*هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به “شیوع فلج اطفال” در نوار غزه

سازمان جهانی بهداشت ضمن هشدار نسبت به “شیوع فلج اطفال در نوار غزه” اعلام کرد که به دلیل نبود “بهداشت کافی و خدمات مناسب درمانی” در نتیجه ویرانی‌های ناشی از جنگ، خطر گسترش “ویروس پولیو” (عامل بیماری فلج اطفال) در این منطقه وجود دارد.

آیادیل ساپاربکف، کارشناس سازمان جهانی بهداشت در ژنو با بیان این که “ویروس پولیو۲” در فاضلاب نوار غزه شناسایی شده است، از سفر کارکنان این سازمان و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونسیف) به غزه برای جمع‌آوری نمونه‌های مدفوع و به منظور ارزیابی خطر شیوع فلج اطفال خبر داد.

به گفته او، بعد از این ارزیابی‌ها می‌توان تصمیم گرفت که آیا واکسیناسیون انبوه در نوار غزه علیه فلج اطفال ضروری است یا خیر.

ویروس پولیو بسیار مسری است. این ویروس به سیستم عصبی بدن حمله می‌کند و منجر به فلج می‌شود. کودکان زیر ۵ سال بیشتر از سایر گروه‌های سنی در معرض ابتلا به این ویروس هستند.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …