سازمان ملل: هنوز ۳۰۰۰ غیرنظامی در موصل گرفتار داعش هستند

سازمان ملل متحد می‌گوید که به رغم ادعای دولت عراق مبنی بر پیروزی کامل در شهر موصل، هنوز حدود سه هزار غیرنظامی در بخش‌هایی از موصل گیر افتاده‌اند که تحت تسلط اعضای گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) است.

یک سخنگوی سازمان ملل به بی بی سی گفت کسانی که گرفتار شده‌اند، عمدتا افراد معلول، سالمند یا کودک هستند که از خانواده‌هایشان جدا افتاده‌اند.به گفته این سخنگو، این افراد توان لازم برای گریختن از مهلکه را نداشته‌اند.ارتش آمریکا تأیید کرده که هنوز عده کمی از جنگجویان داعش در مرکز موصل مقاومت می‌کنند.نیروهای عراقی در حال تلاش برای شکستن مقاومت آنها هستند.

حیدر عبادی، نخست وزیر عراق دیروز پیروزی نیروهای عراقی در شهر موصل علیه گروه “دولت اسلامی” (داعش) را رسما اعلام کرد، اما در عین حال هشدار داد هنوز “هسته‌هایی از داعش” وجود دارد که باید پاکسازی شود.

نبرد موصل تقریبا ۹ ماه طول کشید و باعث ویرانی گسترده شهر، مرگ هزاران غیرنظامی و آوارگی بیش از ۹۲۰ هزار نفر شد.

فرماندهان ائتلاف تحت رهبری آمریکا که با ارائه پشتیبانی هوایی و زمینی در این عملیات شرکت داشت، می گویند که نبرد شهری در موصل از زمان جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است.

رئیس جمهور ایران و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران دیروز و امروز در دو سخنرانی بر نقش ایران در تجهیز و تسلیح نیروهای عراقی تأکید کردند که با اعضای داعش می‌جنگند.

شبه نظامیان شعیه معروف به “حشد شعبی” که به ایران و نیروی قدس سپاه پاسداران نزدیکند در نبرد با داعش همپیمان ارتش عراق بودند.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

آیا گشت ارشاد جدید جواب داده است؟ تصاویر از حضور زنان بی حجاب در خیابانها و مراکز تهران. گزارش وب سایت حکومتی

وب حکومتی انصاف گزارشی از وضعیت بی حجابی با عکس های متنوع از محلات تهران …