سالگرد اعتراضات و نگرانی های حکومت؛ از طرح «مجازی شدن دانشگاه‌ها تا دهم مهر» تا طرح های دیگر سرکوب

همزمان با نزدیک شدن به سالگرد آغاز اعتراضات و نگرانی حکومت از بازگشت مجدد اعتراضات به دانشگاهها، حکومت چندین طرح برای کنترل اوضاع دانشگاه ها و تشدید سرکوب ها در دست اجرا دارد . برخی اخبار در این مورد.

 *مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران، از انجام مکاتبه برای «مجازی شدن فعالیت دانشگاه‌ها تا دهم مهر ماه» خبر داد. ویگفت که هنوز «مجازی شدن فعالیت دانشگاه‌ها تا دهم مهر ماه» قطعی نشده و «این پیشنهاد شهرداری تهران در حال مکاتبه است» و تا «پایان شهریور ماه هنوز مدت زمانی باقی است اما شهرداری امیدوار است این تمهیدات، اجرایی شود.»

*در خبر دیگری مدتی پیش رئیس نهاد نمایندگی خامنه‌ای در دانشگاه‌ها به طور ضمنی از اقداماتی برای جلوگیری از اعتراضات دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: اگر معترضان نتوانند در سالگرد اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» کاری بکنند «به طور کامل شکست می‌خورند».

*دو روز پیش شوراهای صنفی دانشجویان از «افزایش فشار‌ها در آستانه سالگرد اعتراضات و بازگشایی دانشگاه‌ها» و اقدام نیروهای وزارت اطلاعات در «احضار تلفنی» دانشجویان معترض، خبر داد.

* نهاد نمایندگی خامنه‌ای در دانشگاه‌ها با همکاری دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی و «بسیج دانشجویی» و بسیج اساتید» در حال اجرای طرحی با عنوان «طرح حامیم دو» با هدف « شبکه‌سازی» و «سازماندهی» دانشجویان حامی حکومت در دانشگاه‌های سراسر کشور است.نهاد نمایندگی خامنه‌ای در دانشگاه‌ها می گوید که «طرح حامیم دو» با هدف «بصیرت‌افزایی و پاسخ به شبهات» دانشجویان حامی حکومت از یک سو و استفاده از آنها برای «مقابله با ترفندهای دشمن» و «فعالیت به صورت شبکه‌ای» در دو سطح استانی و سراسری در حال اجراست.

*همچنین حکومت« طرح ولایت» رادر سطوح سازمان‌های نظامی و امنیتی و همچنین در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …