ساندی تایمز:”بریتانیا سپاه را بزرگترین تهدید علیه امنیت ملی خود می‌داند”

به گزارش ساندی تایمز وزیر کشور بریتانیا سپاه پاسداران را بزرگترین تهدید علیه امنیت کشورش عنوان کرده است. به گفته او سپاه ته

به گزارش روزنامه “ساندی‌تایمز”، چاپ لندن سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا، سپاه پاسدارانرا بزرگترین تهدید علیه امنیت ملی کشورش دانسته است. به گقته شده “سپاه فعالیت‌های تهدیدآمیزش در خاک بریتانیا را افزایش داده و  از سوی جاسوس‌های جمهوری اسلامی باندهای تبهکار برای سرکوب مخالفان به کار گیری می‌شوند”. بریتانیا احتمال به رسمیت شناختن سپاه پاسداران به عنوان یک گروه تروریستی را منتفی ندانسته است.

در میانه تهدیدات امنیتی سپاه علیه مخالفان جمهوری اسلامی و روزنامه نگاران شبکه‌های فارسی زبان برون مرزی در خاک بریتانیا، این روزنامه یکشنبه ۱۵ مرداد ( ۶ اوت) نوشته  وزیر کشور نگران “افزایش فعالیت‌های تهدیدآمیز سپاه” و همچنین “گزارش‌های امنیتی درباره تلاش‌هایی از سوی جاسوس‌های جمهوری اسلامی برای استخدام  اعضای باندهای تبهکار برای حمله به مخالفان جمهوری اسلامی” است.

 منبعی که هویتش نزد “ساندی‌تایمز” محرمانه مانده به نقل ازسوئلا براورمن افزود: «از آنجا که سپاه تهاجمی‌تر از سابق عمل می‌کند و اشتهایش [برای سرکوب] بیشتر شده است،  تهدید امنیتی از سوی جمهوری اسلامی موضوع خطیری برای ما است.»دیدهایش را در خاک بریتانیا افزایش داده و باندهای تبهکار را برای سرکوب مخالفان به کار می‌گیرد.

از قول وزیر کشور بریتانیا همچنین آمده است: «آنها در مقابل هر کسی که رژیم را به چالش بکشد از خود دفاع کرده و با تبلیغات می‌کوشند با او برخورد کرده و کاری کنند تا فعالیتش را خاتمه دهند.»

جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا، ماه ژوئیه در یک سخنرانی در نشست امنیتی اندیشکده اسپن در ایالت کلرادوی آمریکا، گفت بریتانیا در ۱۸ ماه گذشته هدف بیش از ۱۲ اقدام خصمانه از سوی جمهوری اسلامی بوده  و سرویس‌های امنیتی این کشور دست‌کم ۱۵ مورد تلاش برای آدم‌ربایی در خاک بریتانیا توسط عوامل جمهوری اسلامی را متوقف کرده‌اند.

 وزیر خارجه بریتانیا  در این سخنرانی تاکید کرده بود: «ما موضع سخت و محکمی در قبال ایران داریم. اقدامات ما در پاسخ به رفتار آنهاست و اگر آنها خشنود نیستند، می‌توانند و باید رفتار خود را تغییر دهند.»

 کلورلی در همان سخنرانی تصریح کرده بود: «ما در معرض سطح بسیار بسیار بالایی از تهاجم مستقیم در بریتانیا قرار گرفته‌ایم.»

وزیر خارجه بریتانیا در ماه ژوئیه تحریم‌هایی جدید علیه مقام‌های جمهوری اسلامی و در واکنش به آنچه “اقدامات خرابکارانه رژیم ایران” در خاک بریتانیا برشمرده شده بود تصویب کرد.

جیمز کلورلی بارها در مصاحبه‌های متعددی گفته بریتانیا به جلوگیری از دستیابی ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای مصراست و افزود احتمال به رسمیت شناختن سپاه پاسداران به عنوان یک گروه تروریستی همچنان برای دولت او گزینه‌ای بر روی میز است.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

اعتراض کارگران رسمیِ نفت فلات قاره

کارگران رسمی شرکت نفت فلات قاره، خواستار برآورده شدن مطالبات خود شدند. خبرگزاری حکومتی ایلنا …