سخنان پر شور اسماعیل بخشی نماینده کارگران نیشکر در میان کارگران نیشکر هفت تپه

راس ساعت ٨ صبح روز ١٧ آبان بنا بر فراخوان نمایندگان منتخب کارگران هفت تپه و جهت توضیح برخی مسائل اتفاق افتاده مجمع عمومی کارگران این شرکت در محوطه کارخانه برگزار شد. اسماعیل بخشی یکی از نمایندگان کارگران طی سخنرانی پرشور ابتدا از اتفاقاتی که در این مدت روی داده است و تماسهایی که با مقامات مختلف دولتی و مدیریت داشته اند و خلف وعده ها گزارشی داد. او در سخنانش در اعتراض به بساط بردگی و استثمار سرمایه داری حاکم از دزدیهای مقامات دست اندر کار در هفت تپه سخن گفت. او در سخنانش بر اداره جامعه زیر نظر شوراهای مستقل کارگری تاکید گذاشت. او در سخنانش اعلام کرد ما شورایی و جمعی حرکت میکنیم و اعتراض ما فردی نیست. و با گفتن اینکه فردگرایان و ناسیونالیست ها و قوم گرایان خود را به کارگران نچسبانند، بر آلترناتیو شوراهای مستقل کارگری و تصمیم گیری جمعی برای تعین سرنوشت خود تاکید گذاشت. او گفت که ما میخواهیم از پایین تعیین تکلیف کنیم. هر چه از بالاسر ما تصمیم گرفتند بس است. حالا ما تعیین تکلیف میکنیم. با این سخنان اسماعیل بخش بر نقش شوراهای مستقل کارگری بعنوان ابزاری برای عمل مستقیم کارگری و دخالترگری کارگران در مسائل مربوط به زندگی و مبارزاتشان، بر اتحاد و همبستگی کارگران تاکید گذاشت. در خاتمه سخنان اسماعیل بخشی با کف زدن کارگران تاکید کرد.

اقدام برای تشکیل شورای مستقل کارگری در نیشکر هفت تپه ، اقدامی شعف آور و یک نقطه عطف مهم در امر سازمانیابی توده ای کارگری است. کارگران نیشکر هفت تپه دارند به کل کارگران و کل جامعه راه نشان میدهند.

لازم به یادآوریست که کارگران نیشکر هفت تپه روز ۱۶ آبان ماه برای سومین روز در اعتراض به خلف وعده های کارفرما و مسئولین مربوطه و تعویق پرداخت سه ماه دستمزد دست به اعتصاب زدند و در مقابل دفتر مدیریت شرکت تجمع کردند. در این حرکت اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه د به مسئولین دولتی اولتیماتوم جدی دادند که اگر تا روز شنبه آینده نوزدهم آبانماه به خواسته های آنان پاسخ داده نشود، اعتراض خود را به بیرون از شرکت منتقل خواهند کرد. گفتنی است که بنا بر مصوبه جلسه اخیر شورای تامین استان که با نمایندگان کارگران و کارفرما برگزار شد، مقرر شده بود که دوازدهم تا پانزدهم هر ماه حقوق کارکنان شرکت واریز شود، اما به این وعده عمل نشد و کارگران در اعتراض به این زورگویی آشکار و بالا کشیدن دستمزدهایشان در روز چهاردهم آبان تجمع ردند.

اعتراض به دزدی ها تحت عنوان خصوصی سازی و بالا کشیدن دستمزدها و نداشتتن امنیت شغلی موضوعات مهم اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه است. از جمله بنا بر خبرهای منتشر شده مدیر عامل شرکت هفت تپه میلیونها دلار را تحت عنوان انجام تعهدات شرکت از ارز دولتی دریافت کرده و به جیب زده و به تعهدات خود عمل نکرده است. گویا او هم اکنون در بازداشت بسر میبرد. .
شهلا دانشفر
پیش بسوی شوراهای مستقل کارگری و مردمی

https://www.facebook.com/shahla.daneshfar.9/videos/10214877729311566/

اینرا هم بخوانید

اول ماه مه امسال در ایران، یک ارزیابی – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …