سخنگوی سازمان انرژی اتمی:”تاسیسات هسته‌ای به دلیل حمله تروریستی به جای امن‌تری منتقل شدند”…..

سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی روز شنبه ۲۷ فروردین جمله به تاسیسات هسته ای« مجتمع تسای کرج » در سال گذشته را تائید کرد. وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم رژیم گفته :” به دلیل عملیات تروریستی که علیه مجتمع تسای کرج صورت گرفت مجبور به تشدید تدابیر امنیتی شدیم و بخش مهمی از ماشین های تولید قطعات سانتریفیوژ را به مکان امن تری جابه جا کردیم”. وی درخصوص انتقال برخی تاسیسات هسته ای از مجموعه تسای کرج به نطنز، گفت: برای توسعه و تولید ماشین های سانتریفیوژ، تامین و امنیت برنامه های کلی داریم از همین رو متاسفانه به دلیل عملیات تروریستی که علیه تسای کرج صورت گرفت مجبور به تشدید تدابیر امنیتی شدیم که بخش مهمی از این ماشین ها را جابه جا کردیم و باقی مانده را نیز به نطنز و اصفهان منتقل کردیم. به عبارت دیگر ماشین های تولید قطعات سانتریفیوژ به دلیل اهمیت بالایی که دارد به مکانی امن تر جابه جا شدند و اکنون نیز در حال کار می باشد.

وی مدعی آژانس بین المللی انرژی اتمی در دو مرحله نیز گزارش داده است و تاکید کرد: نخست در زمان انتقال این دستگاه ها و دیگری در مرحله دوربین ها و شروع به کار آن ها که با توجه به ابهاماتی که مطرح شده بود ما توضیحاتی ارائه دادیم که اقدامات صورت گرفته در چارچوب توافقات است و همین طور نظارت ها وجود دارد اما تا زمانی که توافقی صورت نگیرد اطلاعات نزد ما می ماند و احتمالا حذف می شود.

روزنه: لازم به توضیح است سایت نورنیوز که به دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی نزدیک است، درباره حمله به تاسیسات ساخت سانتریفیوژ در کرج نوشته بود: «بامداد چهارشنبه دوم تیرماه سال گذشته اقدام خرابکارانه بر علیه یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی در اطراف کرج با شکست روبرو شد و هیچگونه خسارت مالی و جانی نیز بدنبال نداشت.» در خبر دیگری اسرائیل اعلام کرده بود که به این تاسیسات حمله شده است.روزنامه جروزالم پست مدعی شده به رغم اظهارات مقام‌های ایرانی که حمله به تاسیسات تولید سانتریفیوژ در کرج «خسارات سنگینی برجای گذاشته است».

اینرا هم بخوانید

سیرک انتخاباتی حکومت و فضای انقلابی جامعه – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۷۶۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …