سرمایه گذار ” پروژه پرديسبان” فاقد صلاحیت اعلام شد

رئيس گروه شهرسازي استانداري قزوين تاکید کرد: به دليل اين که سرمايه‌گذار اين پروژه با وجود فرصت هاي متعددي که به وي داده شد نتوانست تعهدات خود را عملي ومدارک و استعلامات موردنياز را ارائه کند از طرف ما فاقد صلاحيت معرفي شد.

به گزارش صبحانه، «66 طبقه با ارتفاع 230 متر،5000 واحد تجاري، سالن همايش 5000 نفره، شش تالار عروسي، پارک برف و يخ، پارک آبي، پارک دلفين، باغ پرندگان، باغ گل، باغ‌موزه مينياتور، درياچه مصنوعي، سالن‌هاي ورزشي تفريحي و سرگرمي‌هاي کودکان و نوجوانان، رستوران گردان و 60 رستوران و محل پذيرايي.»

اين همه آن اطلاعاتي است که باعث شد حدود هفت هزار نفر در سال 92 و به دنبال تبليغات گسترده احداث پروژه اي در شمال آزادراه آبيک استان قزوين، اعتماد کنند و سرمايه خود را به مدعيان ساخت پروژه پردیسبان بسپارند و از آن زمان تاکنون به دنبال وجوه خود يا ثمره سرمايه گذاري شان سرگردان باشند .

باوجود اين‌که وقوع جرايم اصلي در تهران و قزوين صورت گرفته اما شعبه‌اي در دادگاه خراسان رضوي به بخش کوچکي از جرايم رسيدگي کرد.

8 دي‌ماه 93 بود که غلامعلي صادقي دادستان عمومي و انقلاب مشهد خبر از پلمب دفاتر دلالي پرديسبان در مشهد داد. 14 دي‌ماه همان سال حجت‌الاسلام علي مظفري رئيس‌کل دادگستري خراسان رضوي گفت: «به‌زودي تصميمات قضايي درباره پرونده پرديسبان اعلام خواهد شد»

از همان زمان سهامداران پرديسبان تجمعاتي در مقابل دادگستري‌ها و سازمان‌هاي دولتي و رسانه‌ها برگزار کردند و خواستار پيگيري مسئولان براي دريافت مطالباتشان شدند. پرونده پرديسبان هم در قوه قضاييه در حال پيگيري بود و همزمان به کميسيون اصل 90 مجلس ارجاع شد تا نمايندگان در کسوت مسئوليتي که دارند اين مسئله را پيگيري کنند.

26 آبان 94، مصطفي افضلي فرد سخنگوي کميسيون اصل 90 گفت: بنابراين شد کميسيون اصل 90 به‌صورت ميداني به موضوع شرکت پرديسبان ورود کند و هيئتي از کميسيون در استان‌هاي خراسان رضوي و قزوين حضور يابد و از نزديک مشکلات مربوط به اين پروژه را بررسي کنند و اقدامات لازم براي احقاق حقوق مردم و بررسي عملکرد مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي، قضايي و طرز کار آن‌ها انجام شود.

در اين مدت قاضي حيدري بازپرس پرونده پرديسبان در مصاحبه‌هاي مختلفي خبر از پيگيري‌هاي قوه قضاييه براي احقاق حق مالباختگان داده بود.از آن روزها حدود چهار سال گذشت و پرونده پرديسبان در هياهوي پرونده‌هايي مانند پديده شانديز، کاسپين و ميزان گم شد.

از آن جايي‌ که اصل تخلف در استان قزوين صورت گرفته بود سعي کرديم با نمايندگان اين استان در مجلس تماس بگيريم اما تلاش چندروزه و تماس‌هاي مکرر ما به نتيجه‌اي نرسيد. تلاش خراسان براي برقراري ارتباط با داوود محمدي رئيس کميسيون اصل 90 که خود نماينده استان قزوين بود نيز بي‌نتيجه ماند. براي همين سرنوشت اين موضوع را از ديگر نمايندگان جويا شديم.

هيچ اقدامي صورت نگرفته است

پژمان فر نماينده مردم مشهد و کلات درباره پرونده پرديسبان و پيگيري‌هاي صورت گرفته در مجلس به خراسان رضوي گفت: هيچ اقدامي درباره اين پرونده صورت نگرفته است. بنده چندين نامه به مسئولان و حتي دادستاني کشور دراين‌باره نوشته‌ام اما تا امروز پاسخي دريافت نکرده ام.

وي گفت: پرديسبان با تبليغات گسترده پول زيادي را از مردم جمع کرد و بنا بود مجموعه‌اي ساخته شود اما هيچ چيزي روي زمين وجود ندارد. مردم گناهي نکرده‌اند و بايد مشکل آن‌ها حل شود.

پژمان فر تصريح کرد: مسئولان و حتي نمايندگان استان قزوين در تبليغات اين پروژه مشارکت داشته‌ و فعال بوده‌اند .طبيعتا در اين زمينه بايد پاسخ گو باشند.

بررسی آخرين وضعيت پروژه «پرديسبان»/ سرمایه گذار «فاقد صلاحیت» اعلام شد +جزییات

یک نماینده: نمی دانیم از کدام دادگستری سوال کنیم!

عضو کميسيون اصل 90 مجلس نيز درباره آخرين وضعيت رسيدگي به پرونده پرديسبان در اين کميسيون گفت: اگرچه پرونده پرديسبان در کميسيون اصل 90 هم مطرح شده است اما پيگيري اصلي اين پرونده در قوه قضاييه صورت مي گيرد و پرونده‌هايي که وارد فرايند قضايي مي‌شوند، در کميسيون اصل 90 معمولا مورد بررسي قرار نمي‌گيرند.

ميرحسنخاني افزود: آن چه مهم است اين که با توجه به تعدد سهامداران اين پروژه و حضورشان در اقصي نقاط کشور دقيقا براي ما مشخص نيست پرونده آن در دادگستري کدام استان در حال پيگيري است. برخي مي‌گويند در مشهد در حال پيگيري است و عده‌اي مي‌گويند پرونده در دادگستري تهران درجريان است. با وجود اين ابهام روشن نيست موضوع را از کجا بايد سوال کنيم .

وي تصريح کرد: درصورتي‌که درباره پرونده پرديسبان در کميسيون اصل 90 به يک جمع‌بندي برسيم در صحن علني مجلس آن را قرائت خواهيم کرد.

وي افزود: بر اساس آخرين اطلاعاتي که داريم مسئول اصلي در اين پرونده دستگير شده است و در زندان به سر مي‌برد و با پولي که از مردم جمع کرده فعاليت چنداني انجام نداده است.

عضو کميسيون حقوقي و قضايي مجلس درباره اين که آيا در اين کميسيون به اين پرونده رسيدگي مي‌شود يا خير؟ به خراسان رضوي گفت: پرونده پرديسبان در کميسيون اصل 90 پيگيري مي شود اما تا زماني که گزارشي از طرف کميسيون اصل 90 به کميسيون قضايي مجلس ارسال نشود ما نمي توانيم در اين کميسيون پرونده را پيگيري کنيم.

سرمايه‌گذار فاقد صلاحيت است

براي پيگيري موضوع به سراغ استانداري قزوين نيز رفتيم. بعد از اين که ارتباط ما براي رصد آخرين وضعيت پرديسبان با چند معاونت برقرار شد و البته بي پاسخ ماند درنهايت، رئيس گروه شهرسازي استانداري قزوين که ظاهرا مسئول مستقيم اين پرونده در استانداري است، درباره آخرين وضعيت پرونده پرديسبان گفت: شوراي تأمين استان قزوين از معاونت عمراني استانداري درباره آينده اين پروژه استعلام کتبي کرده اند و در جلسه‌اي که پيش از سال در اين معاونت برگزار شد به اين نتيجه رسيديم که اين سرمايه‌گذار براي ادامه کار فاقد صلاحيت هاي لازم است.

محرمانه است!

نفيسه مصلايي افزود :البته اخبار و اطلاعات راجع به اين موضوع محرمانه است و بيشتر از اين نمي‌توانم اطلاعاتي در اختيار شما قرار بدهم.

وي افزود: به دليل اين که سرمايه‌گذار اين پروژه با وجود فرصت هاي متعددي که به وي داده شد نتوانست تعهدات خود را عملي ومدارک و استعلامات موردنياز را ارائه کند از طرف ما فاقد صلاحيت معرفي شد.

سرمايه‌گذار جايگزين…

مصلايي افزود: اگر يک گروه ديگر يا سرمايه‌گذار ديگري بيايد و حق‌وحقوق سهامداران را بپردازد و به شکل جدي تري فعاليت کند استانداري قزوين نيز از اجراي اين پروژه حمايت خواهد کرد.

وي در خصوص آخرين وضعيت پروژه پرديسبان نيز گفت: فقط يک ساختمان دوطبقه ساخته‌شده و هيچ فعاليت عمراني و ساختماني ديگري در اين پروژه انجام‌نشده است.

مصلايي افزود: براي ما جالب است که چگونه مردم راحت به چنين شخصي که هيچ شناختي از آن ندارند اعتماد مي‌کنند و سرمايه‌هايشان را در اختيارش قرار مي‌دهند.

پرديسبان پروژه بزرگي نيست و اگرچه در مدت زماني کم با تبليغات وسيع توانست سرمايه هاي مردم را جذب کند اما عدد و رقم اين پرونده و تعداد سهامداران آن به تعداد سهامداران پديده و سپرده گذاران ميزان و ثامن الحجج نيست .

شايد براي همين صدايشان تا کنون شنيده نشده است، با اين حال به نظر مي رسد باز کردن گره هاي کوچک بايد آسان تر باشد البته اگر پرونده اي در اين سطح ميان دستگاه هاي مختلف پاسکاري نشود.

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …