سرپرست اداره کار : عدم استقبال کارگران نیشکر هفت تپه از تشکیل شورای اسلامی

ایلنا:، حمید ظریف خسرج سرپرست اداره کار شهرستان شوش خواستار شکل‌گیری تشکل کارگری در مجتمع نیشکر هفت تپه شد.

یکی از راهکارهای کاهش مشکلات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، فعال شدن شورای اسلامی کار کارگران این مجتمع است.به گفته وی، کارگران از فراخوان‌هایی که برای فعال شدن شورای کارگری منتشر شد، استقبال نکردند.

طبق اظهارات وی، تاکنون چندین فراخوان برای برگزاری انتخابات شورای کارگری از سوی اداره کار منتشر شده اما از چند هزار کارگر، تنها ۴ یا ۵ نفر اعلام آمادگی کردند.

خسرج افزود: فعالیت شورای اسلامی کارگری ازسوی کارگر و کارفرما مورد استقبال واقع نشده است. در این زمینه می‌توان گفت از یکسو کارفرما در هراس است که با ایجاد نهاد صنفی نوعی ناهماهنگی در کار ایجاد شود و از سوی دیگر کارگران این واحد در هراسند که با عضویت در این نهاد کارگری کارخانه بیشتر از همکاران خود در تیررس اخراج قرار گیرند و امنیت شغلی آنها به خطر بیفتد.

وی اظهار کرد: اداره کار در نظر دارد برای تشکیل نهاد کارگری در مجتمع نیشکر هفت تپه برای کارگران حاشیه امنی بسازد تا کارگران از برگزاری آن استقبال کنند.

خسرج همچنین با بیان اینکه مشکلات شرکت هفت تپه نیاز به بررسی عمیق دارد، گفت: متاسفانه کارگر و کارفرما در شرکت هفت تپه شرطی شده‌اند. کارگران اعتصاب می‌کنند تا پول بگیرند و کارفرما تنها زمانی که اعتصابی رخ ندهد، مطالبات معوقه کارگران را پرداخت نمی‌کند. این رویه آسیب زا باید ترمیم شود.

اینرا هم بخوانید

تاثیرات حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها؛ از کارت کشیدن ٣ میلیونی برای عقب رفتن روسری تا کسادی بازار

روایت روزنامه حکومتی اعتماد از تاثیرات حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها؛ از کسادی بازار تا …