سنای آمریکا با خروج نیروهای این کشور از سوریه مخالفت کرد

العربیه:اعضای مجلس سنای آمریکا شامگاه جمعه 31 ژانویه به اتفاق آراء علیه تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکا از سوریه و افغانستان رای داد. اغلب نمایندگان متشکل از جمهوری‌خواه و دمکرات به شدت تصمیم ترامپ مخالفت کردند.

به گزارش تلویزیون العربیه، مجلس سنای آمریکا با اعلام کرد، خطر گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده برخلاف نظر دونالد ترامپ هنوز از بین نرفته است به همین دلیل با اکثریت آراء به مخالفت با خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه و افغانستان رای دادند.

به گفته کارشناسان، رآی اکثریت سنای آمریکا علیه ترامپ نمی‌تواند مانع عملی شدن تصمیم او شود اما این رای گیری شکاف عمیق میان کاخ سفید و سنای آمریکا را نشان می‌دهد.

سناتور جمهوریخواه «میچ مک کانل» که از طرفداران سرسخت ترامپ و از حمایت اغلب جمهوریخواهان در مجلس سنا برخوردار است با ارائه پیش نویس اصلاحیه برای مخالفت با خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان را در مجلس سنا به رای گیری گذاشت و توانست تک تک نمایندگان جمهوری‌خواه را قانع کند تا با این قانون مخالفت کنند. پیش نویس با اکثریت آراء (68 در برابر 23 ) علیه تصمیم ترامپ به تصویب رسید.

«میچ مک کانل»برغم اینکه متحدی قابل اعتماد برای رئیس جمهوری آمریکا است، ضمن اعلام مخالفت شدید با خروج نیروهای آمریکایی از منطقه، پیش نویس اصلاحیه‌ای را تهیه کرد که در مورد خروج سریع نیروهای آمریکا از هر کدام از کشورها سوریه و افغانستان و به مخاطره افتادن دستاوردها آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسیم در این کشورها و امنیت ملی آمریکا هشدار داده است.

مک کانل در آغاز جلسه رای گیری گفت: «این وظیفه آمریکا است که نقش رهبری را برعهده گیرد؛ به حفظ ائتلاف جهانی علیه تروریسم ادامه دهد و در کنار شرکای منطقه‌ای خود ایستادگی کند».

قانونگذاران مجلس سنای آمریکا خروج نیروهای این کشور از سوریه را ضربه به تلاش و مبارزه علیه تروریسم و فرصتی برای سوء استفاده روسیه، ایران و ترکیه اوضاع سوریه تلقی می‌کنند.

اینرا هم بخوانید

با موافقت خامنه ای، حکم اعدام بابک زنجانی به٢٠سال زندان تغییر کرد

سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی می گوید: درخواست عفو بابک زنجانی از سوی دادگستری استان …