سنتکام: موشکهای ایران بزرگترین تهدید برای امنیت منطقه

ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا می‌گوید که ایران با داشتن بیش از سه هزار موشک بالستیک، بزرگترین تهدید برای امنیت منطقه است.

به گزارش جروزالم پست، مک‌کنزی روز سه‌شنبه این آمار را در اظهاراتی کتبی به کمیته نیروهای مسلح سنا ارائه داد و متذکر شد که دارد که بسیاری از آنها قادرند به اسرائیل برسند.

کنت مک‌کنزی که به زودی بازنشسته می‌شود، هفته گذشته در اسرائیل با نفتالی بنت، نخست وزیر، و بنی گانتز، وزیر دفاع و همچنین با رئیس ستاد ارتش اسرائیل، آویو کوخاوی، دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

کنت مک‌کنزی گفت: «در سطح نظامی نگرانی من اول از همه این است که آنها سلاح هسته‌ای نداشته باشند، اما در مورد رشد و کارایی قابل توجه برنامه موشک‌های بالستیک آنها نیز بسیار نگران هستم.»

مک کنزی با اشاره به اینکه هنوز «هیچ یک» از موشک‌های ایران به «اروپا» نمی‌رسند گفت که نیروی موشکی ایران، بزرگترین تهدید برای امنیت منطقه است. او گفت که ایران دارای زرادخانه‌ای از موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای است و چندین بار این تسلیحات را آزمایش کرده است.

به گفته مک‌کنزی ایران در ۵ تا ۷ سال گذشته سرمایه گذاری زیادی در برنامه موشکی بالستیک خود انجام داده است.

ژنرال مک کنزی همچنین نسبت به برنامه هواپیماهای بدون سرنشین ایران نیز ابراز نگرانی کرد و اعلام کرد ناوگان پهپادی ایران از پهپادهای تجاری که در فروشگاه‌ها موجود است، به ناوگانی با پهپادهایی تبدیل شده است که از نظر سرعت، برد، دقت، مقاومت در برابر جنگ الکترونیک، و وزن کلاهک جنگی، دستکمی از موشک‌های کروز ندارند.

او در ارزیابی کتی خود گفته است که ایران همچنین توانسته است قطعات پهپادها را به طور انبوه تولید کند و با سهولت بیشتری آنها در اختیار گروه‌های نیابتی خود قرار دهد.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …